Márkakereskedés hírek

Újabb retrotanulmánnyal készül a Hyundai az N-napra

A Hyundai Motor július 15-én rendezi meg nagyteljesítményű N sportmárkájához kapcsolódó idei N-nap rendezvényét, amelyen több villamosított modell, köztük egy újabb retrotanulmány is bemutatkozik.

Koreai lapértesülések szerint a Hyundai Motor a július 15-én megrendezésre kerülő idei 2022-es N-napra egy olyan nagyteljesítményű tanulmányautóval készül, amely a vállalat első sorozatgyártású Pony modelljének állít emléket. A jármű ugyanis várhatóan főbb formai elemeit a hyundai legelső tanulmányautójától, a Pony Coupe modellről fogja örökölni, amelyet még 1974-ben mutattak be a nagyközönségnek.

Az autó állítólag az N sportmárka jövőbeli identitását vetíti előre azáltal, hogy olyan egyedi sportos dizájnelemeket kombinált, amelyek a szériagyártású Pony modellekben nem voltak láthatóak, miközben a legújabb formai identitást is magán fogja viselni. A forma mellett a hajtáslánc is különleges lesz, hiszen a tanulmány egy olyan hibrid hajtáslánccal fog rendelkezni, amely a tisztán elektromos meghajtást a hidrogén üzemanyagcellás rendszerrel kombinálja.

A korábban a Vision FK modellben már bemutatott hajtáslánc a gyártó állítása szerint 500kW, azaz nagyjából 680 lóerős csúcsteljesítményre képes, miközben 4 másodperc alatt tud nulláról százra gyorsulni, a hatótáv pedig egyetlen feltöltéssel is eléri a 600 kilométert. A projektet állítólag a horvát Rimac elektromos hiperautó-gyártóval közösen végezték, amelyben a horvát cég felelt az elektromos hajtásrészért, míg a Hyundai Motor az autó struktúráját és az üzemanyagcellás rendszer fejlesztését végezte.

A Hyundai Motor emellett azt is tervezi, hogy egy IONIQ 6 elektromos limuzin alapján készült N tanulmányautót is bemutat a rendezvényen. Ezen nagyteljesítményű tisztán elektromos modell fő feladata, hogy az RM (Racing Midship) projekt örökségét tovább vigye, amelyet eddig a Veloster modell alapjaira fejlesztettek. A 2014 óta folyamatosan továbbfejlesztett és mindig a sportrészleg legújabb technológiáit magában hordozó Veloster egészen az RM19 változatig turbós benzinmotort hordozott, majd 2020-ban megérkezett az elektromos RM20e, amely most átadja helyét az első E-GMP platformra épülő RM22e modellnek, amely a hírek szerint akár 600 lóerős is lehet.

Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a Hyundai Motor vajon kihasználja-e ezt az eseményt arra, hogy a motorsport üzletággal kapcsolatos jövőbeli stratégiáját is megossza a nagyközönséggel. Ez azért lenne érdekes, mivel a Hyundai Motor tavaly már utalt arra, hogy az E-GMP platformra akár elektromos versenyautókat is gyárthatna.

Forrás: Dönci Hyundai Blogja

hyundai, hatvan, márkakereskedő, ügyfél, szolgálat, 60, i10, i120, i30, i40, santa fe, tucson, i30n, budapest, heves, megye, eger, ix35, ix55, veloster, gyöngyös, jászberény, duna, akció, autószerviz, töltés, kereskedés, kia, renault, opel, toyota, vw, skoda, peugeot, citroen, honda, mazda, ford, fiat, márkaszerviz, auto, márkakereskedés, autószalon, pest, buda, palace, m3, m1, kedvezmény, flotta, szerviz, aszod, godollo, garancia, 5 év, kilométer, korlátozás, nélküli, kerület, elantra, ioniq, kona, electric, elektromos, car, hybrid, hibrid, villanyauto, benzin, dízel, diesel, lóerő, teljesítmény, új, kedvező, hitel, lízing, biztosítás, casco, kötelező, bosch, okmány, iroda, ügyintézés, márkakereskedés, autószerelő, szakember, futómű, motor, műszaki, vizsga, eredetiség, vizsgálat, klíma, javítás, beállítás, gumi, abroncs, tárolás, szerelés, diagnosztika, értékesítés, használt, autó, adás, vétel, szerződés, megrendelés, autómosás, karosszéria, autófényezés, biztosítás, ügyintézés, 2020, prémium, autóház, ev, hev, phev, kedvezmény, legjobb, ár, árengedmény, minőség, megbízható, gds, bluelink, carplay, android, navigáció, magyar, nyelv, palisade, ulsan, nosovice


Vissza a hírekre