Márkakereskedés hírek

Tesztüzembe állt a Hyundai üzemanyagcellás busza

A Hyundai Motor új zéróemissziós lehetőségeket keresve az európai piacon a német buszüzemeltetőkkel együttműködve az elkövetkező hetekben tesztelik az autógyártó Elec City néven forgalmazott üzemanyagcellás buszát.

Június végén a bajorországi irschenbergi Wendlingben, az OMV hidrogén-üzemanyagtöltő állomásán a Hyundai a Busbetrieb Josef Ettenhuber GmbH és a Geldhauser Linien- und Reiseverkehr GmbH-nak a Hyundai Elec City egy tesztpéldányát. A két buszüzemeltető mostantól a meglévő müncheni útvonalakon valódi utasokkal felváltva használja az Elec City Fuel Cell buszt. A busz egy teljes feltöltéssel több mint 500 kilométert tud megtenni.

A Hyundai Motor még idén további négy buszüzemeltetővel tervez demóprojekteket üzemeltetni, menet közben pedig gyűjti az utasok és a sofőrök visszajelzéseit. A demójáratok révén a vállalat arra számít, hogy a hidrogénüzemű buszok életképes, hatékony megoldásnak bizonyulnak a személyszállításban is. Az Elec City Fuel Cell Koreában 2019 óta kapható kereskedelmi forgalomban, ahol ezen időszak alatt összesen 108 darabot állítottak üzembe.

Az ország különböző nyilvános autóbusz-útvonalain használt hidrogénüzemű autóbuszok a belsőégésű járművekhez képest eddig hozzávetőlegesen 7 700 tonnával csökkentették a széndioxid-kibocsátást. A jelenleg üzemelő Elec City Fuel Cell buszok éves szinten várhatóan annyival csökkentik a széndioxis kibocsátás nagyságát, mint amennyit 1 500 hektárnyi erdővel lehetne megtenni.

"Vezető üzemanyagcellás technológiánkkal a Hyundai Motor azt demostrálja, hogy a szériagyártású Elec City Fuel Cell buszok miként tudják csökkenteni a CO2-kibocsátást, miközben tiszta mobilitást biztosítanak" - mondta Martin Zeilinger, ügyvezető alelnök és a haszonjármű-fejlesztéstechnikai részleg vezetője. "Ezeknek az üzem közbeni próbáknak a futtatása segít továbbfejleszteni járműveinket, hogy azok még jobban megfeleljenek az európai vásárlói követelményeknek."

A Hyundai Elec City busza 180 kW-os nagykapacitású üzemanyagcellás rendszerrel van felszerelve, amely két 90 kW-os hidrogén-üzemanyagcellából, tartós hidrogéndiffúziós réteggel és elektrolitmembránnal épül fel. A maximális 180 kW teljesítmény még meredek útviszonyok között is elegendő energiát biztosít. Az öt darab hidrogéntartályt a tetőn helyezték el, amelynek összesen 34 kilogrammos hidrogénkapacitása 500 km-es hatótávolságot jelent.

A Hyundai folyamatosan vizsgálja a mobilitás széndioxid-lábnyomának csökkentési lehetőségeit. Környezetbarát, nagy teherbírású teherautók és buszok kínálatával a vállalat folyamatosan ezzel a kérdéssel foglalkozik. A Hyundai azt tervezi, hogy proaktív módon népszerűsíti az üzemanyagcellás technológiát, mint erőteljes mobilitási megoldást.

Forrás: Dönci Hyundai Blogja

hyundai, hatvan, márkakereskedő, ügyfél, szolgálat, 60, i10, i120, i30, i40, santa fe, tucson, i30n, budapest, heves, megye, eger, ix35, ix55, veloster, gyöngyös, jászberény, duna, akció, autószerviz, töltés, kereskedés, kia, renault, opel, toyota, vw, skoda, peugeot, citroen, honda, mazda, ford, fiat, márkaszerviz, auto, márkakereskedés, autószalon, pest, buda, palace, m3, m1, kedvezmény, flotta, szerviz, aszod, godollo, garancia, 5 év, kilométer, korlátozás, nélküli, kerület, elantra, ioniq, kona, electric, elektromos, car, hybrid, hibrid, villanyauto, benzin, dízel, diesel, lóerő, teljesítmény, új, kedvező, hitel, lízing, biztosítás, casco, kötelező, bosch, okmány, iroda, ügyintézés, márkakereskedés, autószerelő, szakember, futómű, motor, műszaki, vizsga, eredetiség, vizsgálat, klíma, javítás, beállítás, gumi, abroncs, tárolás, szerelés, diagnosztika, értékesítés, használt, autó, adás, vétel, szerződés, megrendelés, autómosás, karosszéria, autófényezés, biztosítás, ügyintézés, 2020, prémium, autóház, ev, hev, phev, kedvezmény, legjobb, ár, árengedmény, minőség, megbízható, gds, bluelink, carplay, android, navigáció, magyar, nyelv, palisade, ulsan, nosovice


Vissza a hírekre