Márkakereskedés hírek

Teszten az új Hyundai i20 N prototípusa

Hamarosan bemutatják az új Hyundai i20 N sportváltozatát, ám néhány kiválasztott újságírónak nemrég arra is volt lehetősége, hogy az autó prototípusaival ismerkedjenek meg az N képességeivel.

A Hyundai új i20 N modellje támadást indít a forró ferdehátú kisautók európai piacán, a márka célkeresztjében pedig többek között olyan riválisok állnak, mint pl. a Ford Fiesta ST. Ugyan a 200 lóerős teljesítményszint mindkét vetélytársnál hasonló szinten van, a Hyundai egy négyhengeres 1.6-os motort épített a sportmodell orrába, míg a Fiesta egy 1.5-ös háromhengeres erőforrást vetett be.

A Fiesta ST nyomában az i20 N létrehozásánál a Hyundai a kiváló i30 N modellnél bevált receptet követi. Nem ez a modell lesz a legerősebb versenyző a kategóriában, de az i30 N-hez hasonlóan ez a kisautó ugyanolyan élvezetesen vezethető lesz, mint nagyobb testvére. Ez már a prototípusok alapján állítható, amiket nemrég néhány szerencsés újságíró kipróbálhatott.

A Hyundai mérnökei az i20 N-be egy 1.6 literes, turbófeltöltéses négyhengeres benzinmotort építettek be, ami ebben a formájában elsőként kerül bele egy európai Hyundai modellbe. Az erőforrás összesen 204 lóerővel és 275 Nm nyomatékkal gazdálkodik, amivel az 1 170 kilós kisautó 6.7 másodperc alatt éri el a száz kilométeres tempót, a végsebesség pedig 230 km/óra. Az i30 N nagytestvérrel ellentétben az aktív differenciálzár nem elektronikus, hanem mechanikus működtetésű, a lengéscsillapítók pedig fixek, nem adaptívok. Lesz rajtprogram, fordulatmegtartó rendszer és számos, akár egyénre szabható vezetési üzemmód is.

Az i20 alapstruktúráját számos ponton továbbfejlesztették azért, hogy merevebb és a felfüggesztésnek megfelelő vázat alkossanak. A rugók és a lengéscsillapítók teljesen újak, a felfüggesztés kinematikája teljesen egyedi, nagyobbak a fékek és a szervokormány hangolását is teljesen átalakították.

Eközben a karosszériacsomag, a 18 collos kerekekkel és a belső stíluselemekkel együtt atletikusabb megjelenést kölcsönöz az autónak, amire szüksége is van ahhoz, hogy a Fiesta ST-vel szemben komolyan vegyék. A Hyundai kisautó azonban abban tér el a Ford konkurensétől, hogy őszinte, kiszámítható dinamikával rendelkezik. Alapvetően jól vezethetőnek kell lennie. Nem lehet mesterkedés, organikusnak kell lennie, túlreagáló kormányzás nélkül, szükségtelen túlkormányzásra hajlam helyett neutrális egyensúllyal.

A Hyundai mérnökei inkább éretten közelítették meg az i20 N fejlesztését - olyan alap vezetési és kezelési irányelvek mentén, mint az intuitív kormányzás, az állandó tapadás és a kiszámítható egyensúly, amelyek évtizedek óta megalapozzák a nagyszerű autókat. De vajon sikerült is ez nekik? Az i20 N – még akkor is, ha a most tesztelt prototípusokhoz képest némileg változik is a beállítás – nagyon lineárisan és következetesen kormányozható anélkül, hogy túlzottan élesen reagálna a kormánymozdulatokra. A kormányérzet Normal állásban a legjobb, a nehezített Sport és az N állásban érzetre kevesebb a kapcsolat az úttal. De a visszajelzéssel és a kiszámíthatósággal itt sincs nagy gond.

Az autó nagyon jól kordában tarthatót, vagyis nem dől erősen a kanyarokban, vagy egyáltalán nem sokat és a karosszéria is viszonylag egyben marad akkor is, ha az alatta lévő útfelület rázósabbá válik. A rögzített lengéscsillapítók próbára teszik a rugózást , de a Nürburgringhez közeli autópálya néhány durvább szakaszán soha nem volt elviselhetetlenül kemény. Az autóban természetes egyensúly uralkodik – Ha nagy a terhelés az első tengelyen, érezhető, ahogy a hátsó rész is dolgozik. Ez szórakoztatóvá teszi az autó vezetését.

A motor erős, a sebességváltó puha, a differenciálzár hatékonyan végzi a dolgát és érezhető, ahogy a kormánykeréken keresztül teljesíti a sofőr parancsait, mégsem annyira erőteljes, hogy kikapja az ember kezéből az irányítást. Főként nem a Nürburgring versenypályáján, ahol az is kiderült, hogy az i20 N itt is remekül helytáll. Könnyedén és virgoncan mozog a pályán és ugyanazt a teljesítményt, egyensúlyt nyújtja, mint az autópályán, miközben úgy tűnik, fékei sem fáradnak el soha. Szinte élvezetesebb, mint az i30 N, mivel a kistestvér engedékenyebbnek és kevésbé szigorúnak tűnik.

Az új i20 N hamarosan bemutatkozik és szinte biztosra vehető, hogy hamarosan a Ford Fiesta ST egyik legnagyobb konkurensévé válik. Az i20N hatalmas potenciállal rendelkezik – főként a versenypályákon, ahol fő versenytársa kilép a komfortzónájából. Az árakat egyelőre nem hozták nyilvánosságra, de várhatóan ebben is a Ford alá kívánnak vágni.

Forrás: Dönci Hyundai Blogja

hyundai, hatvan, márkakereskedő, ügyfél, szolgálat, 60, i10, i120, i30, i40, santa fe, tucson, i30n, budapest, heves, megye, eger, ix35, ix55, veloster, gyöngyös, jászberény, duna, akció, autószerviz, töltés, kereskedés, kia, renault, opel, toyota, vw, skoda, peugeot, citroen, honda, mazda, ford, fiat, márkaszerviz, auto, márkakereskedés, autószalon, pest, buda, palace, m3, m1, kedvezmény, flotta, szerviz, aszod, godollo, garancia, 5 év, kilométer, korlátozás, nélküli, kerület, elantra, ioniq, kona, electric, elektromos, car, hybrid, hibrid, villanyauto, benzin, dízel, diesel, lóerő, teljesítmény, új, kedvező, hitel, lízing, biztosítás, casco, kötelező, bosch, okmány, iroda, ügyintézés, márkakereskedés, autószerelő, szakember, futómű, motor, műszaki, vizsga, eredetiség, vizsgálat, klíma, javítás, beállítás, gumi, abroncs, tárolás, szerelés, diagnosztika, értékesítés, használt, autó, adás, vétel, szerződés, megrendelés, autómosás, karosszéria, autófényezés, biztosítás, ügyintézés, 2020, prémium, autóház, ev, hev, phev, kedvezmény, legjobb, ár, árengedmény, minőség, megbízható, gds, bluelink, carplay, android, navigáció, magyar, nyelv, palisade, ulsan, nosovice


Vissza a hírekre