Márkakereskedés hírek

Számos N modellt vezet be a Hyundai a közeljövőben

Miután nagyjából már egy éve nem mutatott be sportos N modellt, a Hyundai most új sportszériákat és frissített, vagy bővített választékú N logós modelleket készül bevezetni a közeli jövőben.

Az első N szériás modell, amit a Hyundai hamarosan bemutat, a Veloster N szériájához kínált 8 fokozatú DCT váltóval felszerelt változat lesz. Tavaly összesen ezer (1 005 db) Veloster N kelt el Dél-Koreában, ahol a sportmodell népszerűsége a hagyományos modellekkel vetekszik, ám az automata váltókhoz vonzódó hazai piac miatt a kizárólag kézi váltóval elérhető sportmodell csak korlátozott lehetőséget adott a bővülésre.

Ez a probléma azonban idén megoldódni látszik, a Hyundai ugyanis kifejlesztette azt a 8 fokozatú nedves DCT váltóművet, amely képes megfelelően megbirkózni a Veloster N teljesítményével, így az új fejlesztést a Kia Sorento után hamarosan a sportkupé is megkaphatja. A 2 literes benzines turbómotor 275 lóerős változata a 8DCT váltóval a Veloster N 9,8l/100 km fogyasztást produkált a koreai mérésen. A DCT váltós Veloster N áprilisban mutatkozik be Dél-Koreában.

A Velostert követően érdemes néhány szót ejtenünk az új Elantráról is, amelyből szintén készül sportos változat. Amíg azonban a korábbi hírek szerint a Hyundai az Elantra új generációjából csak sportos kiegészítőkkel ellátott N Line verziót tervez, a legújabb értesülések szerint valóban készül egy olyan N Line változat, ami az eddigi Elantra Sport modellt váltja fel, ám emellett a vállalat egy izmosabb, valódi N sportmodellt is fejleszt.

Amennyiben ez valóban megvalósul, az N Line a korábbi Sport verzióhoz hasonlóan a 200 lóerő körüli teljesítményű 1.6 T-GDI motort kapja, míg az N várhatóan ugyanazt a kétliteres turbómotort kapja, mint az i30 és a Veloster N. Vagyis a maximális teljesítmény szintén 275 lóerő körül várható, amit egy hatfokozatú kézi és az új 8DCT sebességváltóval fognak szerelni, hogy kielégítsék az erre fogékony koreai és nemzetközi vásárlóközönséget. Ezzel az Elantra N lehet az első sportlimuzin a Hyundai N sportmodelljeinek kínálatában.

Eközben a nyolcadik generációs Hyundai Sonata nagyteljesítményű változata nagy valószínűséggel N Line kivitelben érkezik meg a típus kínálatába. Habár az N Line elsősorban egy olyan felszereltségre utal, amely a sportosabb látványra és vezethetőségre összpontosít, az új Sonata N Line a többi változatnál erősebb 2.5 literes turbómotort és új, 8 fokozatú DCT váltót kap és ezzel jóval túlszárnyalja az egy éve bemutatott Sonata Turbo 1.6 literes T-GDI motorjának 180 lóerős teljesítményszintjét.

Amellett, hogy a Turbo változatok szinte látványban nem sokban különböztek a Sonata hagyományos változataitól, a kínálat csúcsára pozícionált legerősebb kivitel nemcsak több lóerőt, de több sportos kiegészítőt is kap. Az új Sonata N Line a várakozások szerint egyedi 19 colos könnyűfém keréktárcsákat és olyan dupla kipufogóvégeket kap, amelyek teljes mértékben illeszkednek az N sportmárka stílusához. Az új 2.5 literes T-GDi motorral szerelt Sonata N Line várhatóan 290 lóerős teljesítménnyel még az idén megérkezik.

A Hyundai frissítés előtt álló kompakt Kona crossovere a benzines, a dízel, a hibrid és a teljesen elektromos változatok után idén végre nagyteljesítményű változatban is bemutatkozik. A vállalat a Konát már a tervezés kezdeti szakaszaitól kezdődően úgy fejlesztette, hogy a modell környezetbarát és nagyteljesítményű hajtásláncokat is be tudjon fogadni.

Ennek megfelelően az új, frissített Kona modellre épülő N verzió is megkapja az i30 N méltán dicsért 2.0 T-GDI erőforrását a hozzá kapcsolódó hatfokozatú manuális, vagy az opcióként kínált 8DCT váltóval. A formavilág alapvetően nem változik, sportos kiegészítőkre (19 colos felnik, Brembo fékek, adaptív lengéscsillapítás, stb.) viszont számítani lehet. A jelenleg tesztelés alatt álló Kona N valamikor az év második felében, vagy 2021 elején mutatkozhat be.

A nagyteljesítményű N sportszéria legújabb tagjaként a régen várt i20 N jelenik meg a kínálatban hamarosan. Az új i20 N ugyanolyan módosításokat és kiegészítéseket fog kapni, mint a nagyobb i30 N, így az alacsonyabbra ültetett, merevebb rugókkal felszerelt kisautóhoz sportos légterelőidomokat, kissé átrajzolt hűtőmaszkot és lökhárítókat kap, a teljesítményhez illeszkedő fékekkel és direktebb kormányzással együtt.

Az új i20 N szériáját viszont befoglaló méreteinél fogva várhatóan nem a kétliteres turbós benzinese fogja mozgatni, hanem az eddig már számos sportos és hagyományos Hyundai és Kia modellben bizonyított 1.6 literes T-GDI új generációs SmartStream erőforrása. Ezzel a motorral az i20 N vélhetően a Ceed GT változattal azonos 204 lóerős teljesítményt fog tudni elérni, amit a hatfokozatú kézi váltó mellett 7 fokozatú DCT váltórendszerrel is kínálni fognak az év második felében debütáló újdonsághoz.

Végül, de egyáltalán nem utolsósorban meg kell említenünk a Hyundai első N szériás modelljét, az i30 N változatot, amely a normál i30-hoz hasonlóan hamarosan elérkezik a félidei frissítéséhez. Az N széria várható kialakítását a Hyundai már a frissített N Line változat bemutatásával már ugyan megelőlegezte, ám az is elképzelhető, hogy ezen azért némileg még módosítani fognak az év második felében esedékes bemutatóig.

Technikailag az i30 N a Veloster N változatához hasonlóan fejlődik tovább, vagyis az eddigi hatfokozatú manuális mellett szintén megkapja az új fejlesztésű 8DCT sebességváltót. Nem ez lesz azonban az egyedüli változás, hiszen a hírek szerint az i30 N teljesítménye 5 lóerővel 280-ra emelkedik, amellyel párhuzamosan megszüntetik a kisebb teljesítményű 250 lóerős változatot.

Látszik tehát, hogy a Hyundai a hagyományos modellek mellett az N szériás sportverziók terén is modelldömpingre készül, amelyek között a fentiekben nem részletezett további modellek, pl. a Tucson N is elképzelhetőek a távolabbi jövőben.

Forrás: Dönci Hyundai Blogja

hyundai, hatvan, márkakereskedő, ügyfél, szolgálat, 60, i10, i120, i30, i40, santa fe, tucson, i30n, budapest, heves, megye, eger, ix35, ix55, veloster, gyöngyös, jászberény, duna, akció, autószerviz, töltés, kereskedés, kia, renault, opel, toyota, vw, skoda, peugeot, citroen, honda, mazda, ford, fiat, márkaszerviz, auto, márkakereskedés, autószalon, pest, buda, palace, m3, m1, kedvezmény, flotta, szerviz, aszod, godollo, garancia, 5 év, kilométer, korlátozás, nélküli, kerület, elantra, ioniq, kona, electric, elektromos, car, hybrid, hibrid, villanyauto, benzin, dízel, diesel, lóerő, teljesítmény, új, kedvező, hitel, lízing, biztosítás, casco, kötelező, bosch, okmány, iroda, ügyintézés, márkakereskedés, autószerelő, szakember, futómű, motor, műszaki, vizsga, eredetiség, vizsgálat, klíma, javítás, beállítás, gumi, abroncs, tárolás, szerelés, diagnosztika, értékesítés, használt, autó, adás, vétel, szerződés, megrendelés, autómosás, karosszéria, autófényezés, biztosítás, ügyintézés, 2020, prémium, autóház, ev, hev, phev, kedvezmény, legjobb, ár, árengedmény, minőség, megbízható, gds, bluelink, carplay, android, navigáció, magyar, nyelv, palisade, ulsan, nosovice


Vissza a hírekre