Márkakereskedés hírek

Nő a kereslet a Hyundai üzemanyagcellás autójára

A Hyundai Motor Nexo üzemanyagcellás autója iránt akkora a koreai érdeklődés, hogy a gyártó kénytelen volt leállítani a modell európai és amerikai értékesítését.

A Hyundai Nexo a koreai autógyártó második generációs üzemanyagcellás személyautója, amit tavaly mutattak be és a tervek szerint 2019-ben kb. 1500 autó eladásával számoltak. Ugyanakkor csak Dél-Koreában 5 500 ilyen autót rendeltek, ami azt jelenti, hogy a potenciális amerikai és európai vásárlóknak egyelőre várniuk kell. A Nexo eladásait a korlátozott gyártási kapacitás korlátozza, ám dr. Sae-Hoon Kim, a vállalat üzemanyagcellás részlegének vezetője szerint az eladások továbbra is exponenciálisan nőnek.

„Azt kell tennünk, ami üzleti szempontból a legmegfelelőbb és mivel Koreában olyan remek támogatást kapunk, ami bármikor megszűnhet, a döntés értelmében előbb ezeket a megrendeléseket teljesítjük”- mondja Kim. „Mindent megteszünk azért, hogy kielégítsük a keresletet, ami azonban továbbra is folyamatosan növekszik.”

Ennek megfelelően a Hyundai a gyártási kapacitás növelése érdekében tett lépéseket, így azt évi 40 ezer darabosra növelik. Ez ugyan globális nézőpontból, illetve az elektromos autók oldaláról nézve továbbra is parányi, Kim szerint a termelés növekedésével fokozatosan közelednek ahhoz a ponthoz, ahol az már üzletileg is életképessé válik.

„Nagyjából évi 200 ezer darabnál érjük el azt a szintet, amikor egy hidrogénes autó előállítási költsége megegyezik egy mai elektromos autó bekerülési árával. A mai keresleti trendek szerint ez 5 éven belül megtörténhet” – mondja Kim, aki arra is rámutatott, hogy a Hyundai üzemanyagcellás haszonjárművek fejlesztési elsődlegessége előmozdíthatja az üzemanyagcella elterjedését. „A kulcs az, hogy a személyautóknál 5-10-szer tartósabb, kb. egymillió kilométerre tervezett technológiát építünk. Látjuk, hogyan tudunk 2-3 éven belül 500 ezer kilométert elérni és úgy hiszem, onnan léphetünk az üzemanyagcellák következő szintjére. Ezek a fejlesztések nem feltétlenül járnak többletköltségekkel – néha elég a technológiát fejleszteni és a költségek csökkennek.”

Forrás: Dönci Hyundai Blogja



Vissza a hírekre