Márkakereskedés hírek

Hibridként érkezhet a Hyundai i30 N új generációja

Albert Biermann, a Hyundai csoport fejlesztési vezetője már többször utalt arra, hogy a villamosítás a sportautóknál is elkerülhetetlen lesz, előbb azonban a régen várt 8 fokozatú duplakuplungos váltó jelenik meg az N kínálatában.

A Hyundai első nagyteljesítményű sportmodelljeként az i30 N immár lassan három éve, 2017 óta kapható és sikerrel küzd a Volkswagen Golf GTI és társai által fémjelzett kategóriában. A koreai gyártó első forró ferdehátúja számos díjat és elismerést is bezsebelt – a jó hír azonban az, hogy a modell hamarosan még több erőt és lendületet kaphat.

Erről nemrég maga Albert Biermann, a Hyundai Motor Group gyorsan bővülő N részlegének fejlesztési vezetője beszélt, aki újabb részleteket árult el az i30 N folyamatban lévő fejlesztéseiről. Biermann szerint a legfontosabb rövidtávú fejlesztés eredményeként hamarosan egy nyolcfokozatú duplakuplungos váltó is megjelenik a kínálatban, amivel együtt az i30 N még erősebb é válhat.

„Ha megérkezik a nyolcfokozatú duplakuplungos váltó, azzal együtt átdolgozzuk a kétliteres turbómotort is… és még több erőt sajtolunk ki belőle – azért nem sokat” – mondta Biermann, aki néhány dolgot tudhat a duplakuplungos váltókról, hiszen a BMW M sportrészlegének vezetőjeként ilyen váltókon dolgoztak Münchenben. „Amikor megjelenik a duplakuplungos váltó, az erősen meg fogja határozni az i30 N-t. Ez nem egy hagyományos sebességváltó, ez valami tényleg különleges dolog.”

Annyit lehet tudni, hogy ez egy nedves kialakítású duplakuplungos és nyolcfokozatú váltó lesz, de a nyilatkozat alapján valószínűleg lesz néhány különleges trükk, vagy üzemmód is benne. Biermann szokásához híven most is sokat elárult, azonban a német vezető általában tartani is szokta magát ígéreteihez. Annyi biztos, hogy a duplakuplungos automata jelentősen meg fogja növelni az i30 N és az i30 Fastback N népszerűségét, amelyek mostanáig kizárólag hatfokozatú manuális egységgel rendelkeztek.

Biermann a korábbi értesüléseket megerősítve azt nyilatkozta, hogy az új DCT automata 2020-ban érkezik, a koreai sajtó pedig korábban már megszellőztette, hogy azt már januárban, vélhetően a Veloster N változatban mutatják be. Ezt követően az i30 modellcsalád félidei frissítéséhez kapcsolódva mutathatják be Európában a frissített i30 N DCT változatát. Arra azonban Biermann szerint nem számíthatunk, hogy az i30 N futóművét továbbfejlesztenék: „Futómű? Úgy gondolom, nincs szükség semmilyen fejlesztésre a futóműben.”

És vajon hogy állnak a Hyundai i30 N következő generációjával? „Hát persze, hogy lesz új generációs i30 N” – mondja Biermann, majd azt is hozzátette, hogy valamilyen villamosítás keretében még tovább kívánják fokozni a kompakt sportkocsi teljesítményét, ami ma 275 lóerő. Vajon lehet akár 340 lóerő is? „Nem tudom elárulni mikor és mi lesz, de igen, persze, dolgozunk rajta, már vannak koncepcióink róla. És nagyon sokat lehet hallani a villamosításról és ha megnézzük, mi megy az elektromos autók, akár a versenyautók körül, sok érdekes dolog érkezhet a jövőben.”

A barátságos német vezető nemrég azt is megerősítette, hogy a Hyundai a horvát Rimac villanyautó-specialistával egy új elektromos sportkocsin dolgozik, ami mellett a mérnökök a Kona és a Tucson N változataival vannak elfoglalva. Az új generációs i30 N várhatóan csak ezek után, valamikor 2023 körül érkezhet meg, hogy a Volkswagen készülő Golf R sportváltozatával együtt villamosítással tegye még izgalmasabbá a kategóriát.

Forrás: Dönci Hyundai Blogja



Vissza a hírekre