Márkakereskedés hírek

A Hyundai svájci üzemanyagcellás teherflottája

A Hyundai Hydrogen Mobility XCIENT üzemanyagcellás teherautóflottájának összesített futásteljesítménye mindössze 11 hónap alatt elérte az egymillió kilométert, amivel több mint 631 tonnával csökkentette a svájci utak környezetszennyezését.

A tavaly október óta a svájci utakon futó Hyundai Xcient mostanra 46 darabot számláló üzemanyagcellás teherautóflottája 25 svájci logisztikai, kereskedelmi és szupermarketeket működtető vállalat szolgálatában érte el ezt a jelentős mérföldkövet. A Hyundai ezt az eredményt olyan ügyfelekkel osztja meg, akik a világ nagy sorozatban készülő nagy teherbírású üzemanyagcellás teherautóit a szokványos dízel teherautók cseréjével üzleti tevékenységükbe integrálták. A svájci ügyfelek elégedettek az Xcient Fuel Cell teherautók eddigi teljesítményével és kiemelték a környezetbarátságot, a rövid üzemanyag-feltöltési időt és a hosszú hatótávot.

„A svájci szállító és logisztikai vállalatok meg vannak győződve arról, hogy a különféle alternatív energiájú járművek között az üzemanyagcellás haszongépjárművek rendelkeznek a legnagyobb potenciállal” – mondta Jörg Ackermann, a H2 Mobility Switzerland Association elnöke. „A tagvállalatok nem állnak meg csupán hidrogén-üzemanyag-cellás teherautók bevezetésénél. Nagy elvárásaik vannak a hidrogén energiaforrással szemben, amely a jövőben nagy lehetőségeket rejt és úgy gondoljuk, hogy a hidrogén lesz a környezetbarát energiára való áttérés kulcsa. Konkrétan a hidrogénenergia legnagyobb előnye a kiváló tárolhatóság. Ez arra utal, hogy a hidrogén fontos szerepet fog játszani a környezetbarát energia korában. Számos kereskedelmi vállalat az Xcient üzemanyagcellás teherautók használatával már közvetlenül tapasztalja az előnyöket és úgy gondolom, hogy a nyári üzemeltetés sikeres befejezése esetén az Xcient üzemanyagcellás teherautók iránti kereslet még tovább növekszik."

Miután a modellt először 2019-ben dobta piacra, a Hyundai a múlt hónapban bemutatta a 2021-es Xcient Fuel Cell teherautót. A teherautók következő generációja merész hűtőrácskialakítással, valamint a teljesítmény javítását szolgáló frissítésekkel rendelkezik. Az új teherautók 4x2 vagy 6x2 tengelyes merev karosszéria konfigurációban kaphatók. A 2021-es modellből az idei év végéig összesen 140 darabot szállítanak Svájcba. Ezt a környezetbarát váltást még tovább fokozva az üzemanyagcellás teherautók flottája 2025-re 1 600 darabra nő.

2019-ben a Hyundai Motor közös vállalatot hozott létre a svájci H2 Energy céggel Hyundai Hydrogen Mobility (HHM) néven. A svájci székhelyű HHM az Xcient Fuel Cell teherautókat bérleti díj ellenében haszongépjármű-üzemeltetőknek lízingeli, amelynek összege a hidrogénellátást is tartalmazza. A kereskedelmi flotta ügyfeleinek nagy előnye, hogy ezzel nincs kezdeti beruházás.

„A HHM jövőre más európai országokban tervez terjeszkedni. Németország és Hollandia a legvalószínűbb, de szinte minden más európai országban is nagy az érdeklődés járműveink iránt” – mondja Mark Freymüller, a Hyundai Hydrogen Mobility vezérigazgatója. „A Hyundai legújabb tevékenysége nagyobb nyomást fog gyakorolni a helyi szereplőkre, akik saját hidrogén-terveiken dolgoznak."

A Hyundai Motor a „Stratégia 2025” terve szerint 2025-re 110 ezer üzemanyagcellás jármű éves értékesítési célját tűzte ki célul. Eközben a szélesebb körű Hyundai Motor Group azt tervezi, hogy 2030-ig 500 ezer darabra növeli a hidrogénüzemű járművek gyártási kapacitását. A Hyundai ezen terv megvalósításának egyik módja, hogy az üzemanyagcellás járműtechnológiáját a haszongépjárművek piacán is elérhetővé teszi. A Hyundai azt is bejelentette, hogy a kamionok piacán is terjeszkedni szeretne, amelyeket először Észak-Amerikában fognak tesztelni és bevezetni. A Hyundai a világ két legerősebb ipari piacán hidrogénüzemű teherautóival példát kíván mutatni.

Európa fokozatosan a tiszta mobilitás felé fordul. Az Európai Unió új hidrogén-stratégiájának részeként zöld helyreállítási tervet jelentett be. A terv az, hogy jelentősen növelje a zöld hidrogéntermelést, illetve a megújuló források révén nyert hidrogént. A zöld hidrogént megújuló villamos energia, például vízerőművek felhasználásával állítják elő a vízben lévő hidrogén- és oxigénmolekulák elválasztására, ami nem eredményez szén-dioxid-kibocsátást. Ez a folyamat elektrolízis néven ismert. A hidrogén üzemanyagok és az üzemanyagtöltő állomások fokozott rendelkezésre állása a kibocsátás nélküli szállítás növekedéséhez vezet.

Forrás: Dönci Hyundai Blogja

hyundai, hatvan, márkakereskedő, ügyfél, szolgálat, 60, i10, i120, i30, i40, santa fe, tucson, i30n, budapest, heves, megye, eger, ix35, ix55, veloster, gyöngyös, jászberény, duna, akció, autószerviz, töltés, kereskedés, kia, renault, opel, toyota, vw, skoda, peugeot, citroen, honda, mazda, ford, fiat, márkaszerviz, auto, márkakereskedés, autószalon, pest, buda, palace, m3, m1, kedvezmény, flotta, szerviz, aszod, godollo, garancia, 5 év, kilométer, korlátozás, nélküli, kerület, elantra, ioniq, kona, electric, elektromos, car, hybrid, hibrid, villanyauto, benzin, dízel, diesel, lóerő, teljesítmény, új, kedvező, hitel, lízing, biztosítás, casco, kötelező, bosch, okmány, iroda, ügyintézés, márkakereskedés, autószerelő, szakember, futómű, motor, műszaki, vizsga, eredetiség, vizsgálat, klíma, javítás, beállítás, gumi, abroncs, tárolás, szerelés, diagnosztika, értékesítés, használt, autó, adás, vétel, szerződés, megrendelés, autómosás, karosszéria, autófényezés, biztosítás, ügyintézés, 2020, prémium, autóház, ev, hev, phev, kedvezmény, legjobb, ár, árengedmény, minőség, megbízható, gds, bluelink, carplay, android, navigáció, magyar, nyelv, palisade, ulsan, nosovice


Vissza a hírekre