Márkakereskedés hírek

Csehországban elindult a Kona Electric gyártása

A Hyundai Motor bejelentette, hogy a csehországi Nosovicében is megkezdődött a Kona Electric szériagyártása, amelyből még az idén 30 ezer darabot kívánnak előállítani.

A csehországi Nosovicében működő Hyundai Motor Manufacturing Czach Európa egyik legmodernebb autógyártó létesítménye. Az üzem évente 30 ezer darab Kona Electric legyártását tervezi. A Hyundai koreai Ulsan üzemének termelésével együtt a vállalat több mint háromszorosára növeli a Kona Electric elérhetőségét Európában, amellyel a várakozási idő is jelentősen csökkenni fog.

A Hyundai emellett lehetőséget ad az ügyfeleknek arra, hogy a megrendelt Kona Electric várható érkezési idejét (ETA) nyomon kövessék. Megrendelés után az ETA eszköz lehetővé teszi az ügyfeleknek, hogy a kereskedőn keresztül nyomon kövessék az autó útját az érkezésig, vagyis a gyártás helyét és a szállítást is.

„A Kona Electric csehországi gyártásának megkezdésével a Hyundai tovább erősíti márkáját az európai elektromos mobilitási megoldások vezető képviselőjeként” – mondta Dong Woo Choi, a Hyundai Motor Europe elnök-vezérigazgatója. „A termelés európai kiterjesztésével jobban ki tudjuk szolgálni az európai piacot, és ezzel kibővítjük. "Európában készül Európának" filozófiáját. Ezze együtt tovább erősítjük Európát, mint olyan gyártási helyszínt, ahol helyben állítjuk elő a jövőbeni mobilitási megoldásokat."

A Hyundai Kona Electric gyártásához szükséges akkumulátorok szintén Európában készülnek. Ez az üzemtől számított kisebb távolság és a Kona Electric termeléséhez szükséges akkumulátorok mennyiségének előre rögzítésével garantálja a stabil ellátást.

A Kona Electric gyártásához az elmúlt néhány hónapban megtörtént a gyár felkészítése. A termelési lánc mellett jelentős változásokat hajtottak végre a prés- és hegesztő üzemekben. Itt az eszközöket akár naponta többször cserélik attól függően, hogy éppen az i30 modellsorozat, a Tucson vagy a most bevezetett Kona Electric különböző elemeit készítik. Minden préseszközt öt percen belül ki lehet cserélni.

Minthogy a Kona Electric az első autó, amelyet a Hyundai cseh üzemében akár kéttónusú tetővel is kínálnak, a festőüzemet is át kellett alakítani a fényezési folyamatokhoz. Mivel a Kona Electric ugyanazon a futószalagon készül, mint az i30 és a Tucson, ezért az összeszerelő üzemet ennek megfelelően szintén fel kellett készíteni, az alkalmazottak továbbképzésével együtt.

Kifejezetten elektromos autók gyártása esetében egy új gyártási szakasz is megjelent, amely magában foglalja az elektromos akkumulátorok tárolását és beszerelését. Az akkumulátorok részére új raktárépületét is felállították, az üzemhez kapcsolódó különálló szállítási lánccal együtt. Az automatizált robotok az akkumulátorokat az újonnan felállított szerelősorra szállítják.

A Hyundai 2020-ra mintegy 80 ezer darab zéróemissziós autót szállít az európai vásárlók részére, ideértve a Kona Electric, az Ioniq Electric és a Nexo üzemanyagcellás crossovert is Ezzel a fejlesztéssel a Hyundai arra számít, hogy idén a legnagyobb zéróemissziós autógyártóvá válik Európában.

Forrás: Dönci Hyundai Blogja



Vissza a hírekre