Márkakereskedés hírek

Az Apple lehet a Hyundai legújabb partnere

A közelmúltban felröppent a hír, hogy az Apple újra elővette önvezető elektromos autófejlesztési terveit, most pedig a Hyundai egyik képviselője elárulta, hogy a két vállalat megkezdte az együttműködési tárgyalásokat.

A Hyundai Motor egyik képviselője bejelentette, hogy a vállalat előzetes tárgyalásokat kezdett az Apple-lel új önvezető elektromos járművek fejlesztéséről. Ezzel a Hyundai lehet a technológiai óriás első autógyártó partnere. „Az Apple és a Hyundai tárgyalásokba kezdtek, de ezek még korai szakaszban vannak, semmi sincs még eldöntve” – közölte a koreai autógyártó.

Mivel a fejlesztési folyamat még a kezdeti fázisban jár, az ügyre rálátó munkatársak véleménye szerint az Apple-nek még legalább fél évtizedre lesz szüksége ahhoz, hogy egy jól működő önvezető elektromos járművet piacra dobjon. Az egyik koreai kábelcsatorna hírére a Hyundai részvényei 24 százalékot emelkedtek a tőzsdén, ami 1988 óta a legnagyobb napközbeni növekedés volt. A hírek szerint a Hyundai az első tárgyalási szakaszt már lezárta és most az elnök, Eui-sun Chung engedélyére várnak. Az Apple nem nyilatkozott az ügyben.

Az Apple autóját szándékaik szerint a Tesla, a Luvcid Motors és más tradicionális autógyártók, pl. a Mercedes-Benz és a Volkswagen villanyautóinak ellenfeleként kívánják kifejleszteni. Egy autógyár felállítása, valamint az autógyártáshoz szükséges tudás, tapasztalat, know-how megszerzése azonban dollármilliárdokat és több évet is felemésztene, így az Apple valószínűleg ezért keres potenciális gyártópartnereket. „Az Apple-nek egy autógyártóra van szüksége, mivel nem rendelkezik sem autógyártási kapacitásokkal, sem kereskedelmi hálózattal az autók értékesítéséhez” – mondja Han-Joon Lee, a KTB Investment & Securities szöuli elemzője. „Ezeket a képességeket nem lehet gyorsan felépíteni, ezért az Apple-nek partnerre van szüksége.”

Az autógyártás ráadásul sokkal alacsonyabb árréstartalmú üzletág, mint a jövő autóihoz szükséges szoftverek, chipek és érzékelők biztosítása. Az Apple sokkal inkább egy harmadik partnerrel közösen képzeli el saját önvezető járműrendszerének felépítését, mint hogy saját autót fejlesszen hozzá és belső források szerint a technológiai cég inkább feladná saját autógyártási terveit is. Ahogyan ezt már más technológiai vállalatok is tették, pl. a Waymo a Chryslerrel dolgozott együtt, az Amazon pedig a Rivian vállalattal fejleszti szállítójárműveit.

A Hyundai Motorral az Apple olyan partnert találna, amely már jelenleg is gyorsítani kívánja az elektromos, önvezető és repülő járművek technológiai fejlesztéseit, amelynek keretében már egy 4 milliárd dolláros közös vállalatot is létrehozott. Az Aptivval közös cégben sorozatgyártásra kész önvezető járműplatformok létrehozására törekednek, amelyet 2022-től robottaxi vállalatok, flottaüzemeltetők és autógyártók részére szállítanának.

A dél-koreai vállalat hamarosan bemutatja első önálló platformra épített IONIQ 5 villanyautóját, amely mellett a Kia Motors leányvállalatával közösen 2025-ig összesen 23 új elektromos modellből évente 1 millió darabot kívánnak értékesíteni. Jövőre a vállalat már olyan modelleket szeretne forgalomba hozni, amelyek 3-as szintű önvezető technológiával rendelkeznek, amely már lehetővé teszi a vezető számára a kormány elengedését is. A Hyundai az Aurora Innovation startup vállalatba is befektetett, amelyben a Google és a Tesla Autopilot projektek volt fejlesztői dolgoznak.

A hírek kirobbanása után a Hyundai azonnal újabb közleményt adott ki, amelynek értelmében a koreai autógyártó csupán egyike azon vállalatoknak, amelyekkel az Apple megkezdte a tárgyalásokat. Kicsivel később a koreai vállalat kiigazította nyilatkozatát, kihagyva belőle a hivatkozást más autógyártókra. Néhány órával később már egy újabb változat jelent meg, amiben az Apple neve sem szerepelt: „Az önvezető elektromos járművek fejlesztésével kapcsolatban különböző vállalatoktól kaptunk a lehetséges együttműködésre vonatkozó megkereséseket" – írják a legújabb közleményben. „Döntés nem született, mivel a megbeszélések még korai szakaszban vannak."

Forrás: Dönci Hyundai Blogja

hyundai, hatvan, márkakereskedő, ügyfél, szolgálat, 60, i10, i120, i30, i40, santa fe, tucson, i30n, budapest, heves, megye, eger, ix35, ix55, veloster, gyöngyös, jászberény, duna, akció, autószerviz, töltés, kereskedés, kia, renault, opel, toyota, vw, skoda, peugeot, citroen, honda, mazda, ford, fiat, márkaszerviz, auto, márkakereskedés, autószalon, pest, buda, palace, m3, m1, kedvezmény, flotta, szerviz, aszod, godollo, garancia, 5 év, kilométer, korlátozás, nélküli, kerület, elantra, ioniq, kona, electric, elektromos, car, hybrid, hibrid, villanyauto, benzin, dízel, diesel, lóerő, teljesítmény, új, kedvező, hitel, lízing, biztosítás, casco, kötelező, bosch, okmány, iroda, ügyintézés, márkakereskedés, autószerelő, szakember, futómű, motor, műszaki, vizsga, eredetiség, vizsgálat, klíma, javítás, beállítás, gumi, abroncs, tárolás, szerelés, diagnosztika, értékesítés, használt, autó, adás, vétel, szerződés, megrendelés, autómosás, karosszéria, autófényezés, biztosítás, ügyintézés, 2020, prémium, autóház, ev, hev, phev, kedvezmény, legjobb, ár, árengedmény, minőség, megbízható, gds, bluelink, carplay, android, navigáció, magyar, nyelv, palisade, ulsan, nosovice



Vissza a hírekre