Márkakereskedés hírek

A vadonatúj Hyundai Kona N

A Hyundai Motor újabb részleteket árult el a hamarosan érkező Kona N sportmodellről, amelynek keretében a 8 fokozatú DCT sebességváltójának műszaki megoldásaiba enged bepillantást.

A Hyundai vadonatúj Kona N sportmodellje elérhető lesz egy nyolcfokozatú olajban futó duplakuplungos sebességváltóegységgel is, amely az élvezetes vezetéshez N DCT néven csúcsteljesítményt kínál. Az N DCT egy szekvenciális sebességváltó vonzó élményét nyújtja az automatikus sebességváltó kényelmével.

„"Az N DCT elérhetősége lehetővé teszi számunkra, hogy kibővítsük az N márka ’Élményvezetés’ filozófiáját” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékért felelős alelnöke. „Azáltal, hogy a vadonatúj Kona N-be is beépítjük, minden létező nagyteljesítményű vezetési funkciót lehetővé teszünk és a Kona N-t igazi ’forró kisterepjáróvá’ változtatjuk.”

Az N DCT a vállalat saját fejlesztésű 8DCT sebességváltójának továbbfejlesztett változata, egy nyolcfokozatú olajban futó típusú duplakuplungos váltó. Az N modellekhez alkalmassá tétele érdekében fejlesztettek a 8DCT tartósságán, lehetővé téve a nagyteljesítményű járművek terhelésének elviselését. A 2.0 literes T-GDI motorral együtt egyedi váltóáttételek alkalmazásával a legjobb teljesítményt nyújtja. A sebességváltó vezérlőegységet az N üzemmódra kalibrálták, ami gyorsabb váltást és számos exkluzív vezetési funkciót tesz lehetővé.

A Hyundai N DCT technológiáját először az Észak-Amerikában és Koreában kapható Veloster N modellbe építették be és a Hyundai N közösség értékes visszajelzései eredményeként az új i30 N modellbe is bekerült. A vadonatúj Kona N esetében a Hyundai az összes autót N DCT-vel szereli fel.

A nedves típusú DCT szerkezetileg a kézi sebességváltókhoz hasonló, így ugyanolyan hatékony a teljesítményleadás és a váltási reakciók során. A száraz típusú sebességváltókkal szemben a nedves típusú DCT a mozgó részek közötti súrlódás csökkentése és a tengelykapcsoló jobb hűtése érdekében két elektromos olajszivattyút használ, ezáltal a sebességváltó nagyobb nyomatékot képes átengedni.

Az elektromos szivattyúrendszer a hajtómű kenéséért és a tengelykapcsoló hűtéséért felelős nagy áramlású elektromos olajszivattyúból, valamint a nagynyomású elektromos olajszivattyúból áll, amely olajat juttat az akkumulátorhoz és fenntartja a sebességváltás vezérléséhez szükséges nyomást. Közösen biztosítják, hogy a nedves DCT a motor minimális teljesítményveszteségével működhessen, így jótékony mellékhatásként jobb üzemanyag-fogyasztást eredményez. Az előnyök kettősek: a nyomatékmaximum növelésével ez a rendszer magasabb teljesítményt eredményez és a megnövekedett erőátviteli hatékonyság és a gyorsulási teljesítmény miatt a járművet szórakoztatóbb is vezetni.

A megnövekedett teljesítmény mellett az N DCT használata javítja a menetdinamikát is. Az olaj hűtőfolyadék folyamatosan az optimális üzemi hőmérsékleten tartja a tengelykapcsolót, megakadályozva a nagy teljesítményleadás közbeni túlmelegedést, miközben az autó elér teljesítőképessége határáig. Az N DCT azonban még zsúfolt utakon vagy meredek lejtőkön is, vagy ahol az erőátvitel fokozottabb megterhelésen megy keresztül, egyenletes és stabil utazást garantál.

Az N DCT olyan exkluzív, nagyteljesítményű funkciókat tesz lehetővé, amelyek biztosan vigyort varázsolnak a vezető arcára: N Power Shift, N Grin Shift és N Track Sense Shift. Ezek a funkciók egy dedikált váltási-logikai menedzsment használatával fokozzák az autó képességeit.

Az N Power Shift (NPS) akkor kapcsol be, amikor az autó a gázpedál több mint 90 százalékával gyorsít, kiiktatva ezzel a nyomaték csökkenését a sebességváltás során, hogy maximális teljesítményt juttasson a kerekekhez. Ez fokozza a vezetési élményt azáltal, hogy sebességváltáskor „tolóérzetet” nyújt. A kipufogó részleges hengerkivágásából származó kísérő dörrenés a sportos teljesítményt hangsúlyozza.

Az N Grin Shift (NGS) 20 másodpercig maximalizálja a motor és a DCT teljesítményét. A maximális gyorsulás érdekében az autó közvetlenül a legmegfelelőbb sebességfokozatba kapcsol. Az aktiváláshoz a vezető megnyom egy külön gombot a kormánykeréken, és a műszeregységben megkezdődik a visszaszámlálás, amely megmutatja a funkció hátralévő másodperceit. A „turbó” befejezése után a járművezetőknek legalább 40 másodpercet kell várniuk az újbóli használatra. Ez a funkció lehetővé teszi a sofőr számára, hogy csupán egyetlen gombnyomással kihasználja az autó teljes potenciálját – például amikor a legjobb köridőt szeretné elérni. Ez előnyös lehet az autópályán történő előzés vagy felzárkózás során is.

Végül az N Track Sense Shift (NTS) az adaptív váltást a versenypályás versenyzésre optimalizálja, segítve a sofőrt abban, hogy jobban összpontosíthasson a kormányzásra. Felismeri, hogy a versenypályán történő dinamikus vezetéshez mikor vannak optimális körülmények és automatikusan aktiválódik. A motorsport adatai és a vezető viselkedése alapján kombinálva az autó sportos vezetési körülmények között az optimális teljesítmény biztosítása érdekében a megfelelő sebességfokozatot és váltási időt választja, akárcsak egy profi versenyautó-sofőr. Ezek a dedikált N funkciók kiegészítik az N Grin vezérlőrendszer öt különböző vezetési üzemmódját: Normal, Eco, Sport, N és Custom.

A hagyományos automataváltós járművekkel ellentétben az N DCT-vel rendelkező Hyundai modelleknél a vezető kiválaszthatja a kúszó funkció kikapcsolását. Amikor a kúszási funkció „kikapcsolt” és az autó D fokozatban van, az autó a fékpedál felengedésekor sem gurul el. A vezetőtől függően ez a versenypályás funkció a kényelem és a komfort fokozása érdekében is hasznos lehet. A kúszási kikapcsolási mód az N egyedi beállítással aktiválható vagy deaktiválható.

A vadonatúj Kona N az N DCT váltójával lehetőséget kínál a járművezetőknek arra is, hogy a váltófülek vagy a sebességváltó karjának segítségével valódi kézi üzemmódba váltsanak át. A memória logikája ilyenkor megakadályozza az automatikus váltást az fordulatszámhatár elérésekor. Így a kézi vezérlés lehetővé teszi a vezető számára, hogy magas fordulaton tartsa a motort, amennyiben még sportosabb vezetési élményre van szükség.

Az N DCT váltót a legendás Nürburgringen egyedül a tartósság érdekében körülbelül 1 350 körön keresztül tesztelték a fejlesztési szakaszban. A nedves DCT-t a nagyteljesítményű járművek igényeinek kielégítése érdekében a maximális állóképességre optimalizálták. Az ikonikus Nürburgring versenypálya a világ egyik legnagyobb kihívást jelentő versenypályájaként ismert. 73 kanyarral és 20,8 kilométer aszfalttal egyben autósport-komplexum, amely emellett a Hyundai saját tesztközpontjának is otthona. A Hyundai gyorsított tartóssági tesztjeit ott végzik, amelynek keretében a teszten résztvevő autók száraz és vizes körülmények között is legalább 480-szor (10 000 km) járják meg a Nürburgringet és 5-6 hét alatt akár 180 ezer km-t is képesek szimulálni. A kemény gyorsítás, a hirtelen lassítás és a nehéz kanyarodás állandó kombinációja a határokig tolja a járművek képeségeit, a változó felületek és a domborulat pedig kedvezőtlen körülmények között is biztosítják a legjobb teljesítményt.

A teljesen új, N DCT váltóval felszerelt Kona N a Hyundai nagyteljesítményű, motorsport ihlette N modellcsaládjának legújabb tagja lesz. Az új modell ötvözi az N modellek kompromisszumok nélküli teljesítményét a hobbiterepjárók komfortjával és kényelmével. A teljesítmény szerelmesei értékelni fogják a 280 lóerős 2.0 T‑GDI motort, amely lapos teljesítménykarakterisztikával rendelkezik, amely közepes és magas fordulatszámnál nagyobb nyomatékot és teljesítményt nyújt. A nagyobb nyomaték a hétköznapi vezetési szituációkban is nagyobb mértékben használja ki a motor lehetőségeit. Az új motor teljesítménykarakterisztikája emellett javítja a gyorsulást a közepes- és nagysebességű tartományban és még a legkülönbözőbb külső hőmérsékleti körülmények között is folyamatosan magas teljesítményt nyújt.

Forrás: Dönci Hyundai Blogja

hyundai, hatvan, márkakereskedő, ügyfél, szolgálat, 60, i10, i120, i30, i40, santa fe, tucson, i30n, budapest, heves, megye, eger, ix35, ix55, veloster, gyöngyös, jászberény, duna, akció, autószerviz, töltés, kereskedés, kia, renault, opel, toyota, vw, skoda, peugeot, citroen, honda, mazda, ford, fiat, márkaszerviz, auto, márkakereskedés, autószalon, pest, buda, palace, m3, m1, kedvezmény, flotta, szerviz, aszod, godollo, garancia, 5 év, kilométer, korlátozás, nélküli, kerület, elantra, ioniq, kona, electric, elektromos, car, hybrid, hibrid, villanyauto, benzin, dízel, diesel, lóerő, teljesítmény, új, kedvező, hitel, lízing, biztosítás, casco, kötelező, bosch, okmány, iroda, ügyintézés, márkakereskedés, autószerelő, szakember, futómű, motor, műszaki, vizsga, eredetiség, vizsgálat, klíma, javítás, beállítás, gumi, abroncs, tárolás, szerelés, diagnosztika, értékesítés, használt, autó, adás, vétel, szerződés, megrendelés, autómosás, karosszéria, autófényezés, biztosítás, ügyintézés, 2020, prémium, autóház, ev, hev, phev, kedvezmény, legjobb, ár, árengedmény, minőség, megbízható, gds, bluelink, carplay, android, navigáció, magyar, nyelv, palisade, ulsan, nosovice



Vissza a hírekre