Márkakereskedés hírek

Megérkezett a Hyundai Elantra N

A Hyundai Motor nagyteljesítményű N sportmárkája egy digitális világpremieren mutatta be a vadonatúj Elantra N változatát, amely mostantól kiegészíti az N márka „hétköznapi sportautóinak” kínálatát.

Az Elantra N a 2020 áprilisában bemutatott új Elantra nagyteljesítményű változata, amely erős, dinamikus vezetési képességgel és agresszív dizájnelemekkel egészíti ki a sportos alapmodellt. A bemutató filmben a Hyundai Motor N márkája több mint 40 jellegzetes N elemet részletez, amelyek az Elantra N felszereléseit egy az autóba beleszerető fiú történetén keresztül mutatja be és megmutatja ezen hétköznapi sportautó kiválóságát, amelyet a vezetési teljesítményre hangoltak. A film végén az N márka azt is meglebegteti, hogy egy olyan autóval kíván részt venni egy következő hosszútávú versenyen, amely ötvözi a hidrogén üzemanyagcellás és az akkumulátoros technológiát.

„A hidrogén és az akkumulátor párosítása nagyon érdekes jövőbeli lehetőségeket nyithat meg a Hyundai számára a motorsportban és azon túl is" – mondta Thomas Schemera, a Hyundai Motor ügyvezető alelnöke és ügyfélélményi részlegének vezetője. „A hidrogén használható hatótávnövelőként vagy teljesítménynövelőként is. Rendelkezünk a szükséges technológiával és nagyon bízom benne, hogy ezt meg is fogjuk tudni valósítani.”

Az Elantra N változatát egy 2,0 literes turbómotor hajtja, amelynek turbórendszerén számos olyan fejlesztést hajtottak végre, amelyek javítják a motor teljesítményét és tartósságát. Ennek eredményeként a maximális teljesítmény mintegy 5 500 ford/perc sebességtől a gyors gyorsulás érdekében fenntartható marad. Az Elantra N motorja egy 8 fokozatú olajban futó duplakuplungos sebességváltóval (DCT) egészül ki, így az autó maximális teljesítménye 280 lóerő (ps), maximális nyomatéka pedig 392 Nm. Az N Grin Shift (NGS) segítségével a turbónyomás átmenetileg akár 290 lóerőig növelhető. Ennek eredményeként az Elantra N 250 km/óra végsebességre képes és 5,3 másodperc alatt gyorsul százra.

Az Elantra N lendületes teljesítményét tovább fokozza az N differenciálmű (e-LSD), a változtatható kipufogószelep-rendszer és az rajtautomatika – ezek mindegyike speciális, nagyteljesítményű szolgáltatás, amelyet alapfelszerelésként alkalmaznak. A DCT modelleknél az N Grin Shift (NGS), az N Power Shift (NPS) és az N Track Sense Shift (NTS) szintén a vezetési élmény maximalizálására szolgál.

Ahhoz, hogy a kanyarokban is ragyogjon, az Elantra N-t robusztus fékrendszerrel is felszerelték. A 360 mm-es féktárcsák nagy súrlódású betétekkel vannak felszerelve, hogy a kategóriájukban a legjobb fékteljesítményt biztosítsák a nagyteljesítményű modell számára. Ezenkívül a hűtés hatékonyságának javítása érdekében a porvédő burkolaton egy hűtőfurat és egy féklevegő vezetőszerkezet van elhelyezve és a területet optimalizálják a fékezési súrlódásból származó hő elvezetésére is. A tervezők minden részletre odafigyeltek, hogy az egyenletes fékerő erőteljes vezetési körülmények között is fenntartható legyen.

Az Elantra N-ben vannak olyan felszerelések, amelyeket először alkalmaztak egy N modellben. A Hyundainál az Elantra N kapta meg elsőként az integrált hajtótengelyt (IDA), amelyet a WRC raliautókban használt technológia ihletett. A hajtótengely, a kerékagy és a csapágy integrálásával elért 1,7 kg-os súlycsökkentés lehetővé teszi, hogy az Elantra N még „könnyebb és erősebb” legyen. Ez a szélsőséges laterális g-erő ellenállása szempontjából is előnyös. A szívócsatorna és a légszűrő szívótérbe beépítésével az Elantra N motorválasza élesebbé válik, miközben a szívórendszer súlya csökken és a szívónyomás körülbelül 10 százalékkal vagy annál nagyobb mértékben csökken. Az erőátvitel tartójának alakját úgy optimalizálták, hogy a hajtáslánc és a karosszéria közötti mozgás integrációját javítsa és növelje a kezelhetőséget menet közben.

Ezenkívül a Hyundai Motor először alkalmazott kettős összetételű szigetelőt az első felfüggesztésben. Ez, valamint a dupla összetett hátsó karos persely biztosítja az optimális teljesítményt, valamint a zaj- és rezgésszigetelést. Az Elantra N tervezői a karosszéria merevségének megerősítésére négypontos merevítő gyűrűket és hátsó merev rudakat alkalmaztak. A nyomaték visszacsatolásos R-MDPS-t azért került beépítésre, hogy egyenletes kormányérzetet biztosítson akkor is, ha a külső környezet, például a hőmérséklet megváltozik.

Ezeket az N sportmárkán keresztül kifejlesztett nagyteljesítményű technológiákat a hagyományos sorozatgyártású járművekben is alkalmazni fogják és a jövőben várhatóan a termékpaletta általános teljesítményének javulásához vezetnek.

Az Elantra N egy különleges funkcióval egészíti ki a vezetési élményt. Az N Sound Equalizer (NSE) egy virtuális motorhang, amely nemcsak a Hyundai Motorsportot képviselő hangokat szolgáltat, mint például a TCR versenyautó hangját, hanem egy hangszínszabályzó funkcióval is rendelkezik, amely lehetővé teszi a vezető számára, hogy az egyes tartományok részleteit a személyes preferenciákat figyelembe véve alakítsák. Ez a vezető számára vezetés közben valósághűbb és dinamikusabb motorhangot jelent. Ezenkívül a változtatható kipufogószelep-rendszer, amely N jellegzetes „pattogatott kukorica” és „durranás” hangjait szolgáltatja, most lineáris szabályozási módszerrel csökkenti az alapjáraton dübörgő hangot, miközben a vezetői élmény érdekében a jellegzetes N kipufogóhangot is megőrzi. Végül az Elantra N az első olyan N modell, amely a dinamikus vezetési teljesítmény támogatása érdekében 245-ös méretű Michelin PS4S abroncsokat használ 19 colos kerekeken.

Az Elantra N fejlett multimédiás rendszere az N grafikus felülettel van ellátva, így a vezetés rajongói intuitív módon élvezhetik az autó dinamikus teljesítményét. A nagyteljesítményű körpályás versenyhez szükséges információk, mint például az olaj- és a hűtőfolyadék hőmérséklete, a nyomaték és a turbónyomás, amelyeket a legtöbb autóban nehéz ellenőrizni, számokban jelennek meg a műszeregységben azért, hogy a vezető jobban át tudja érezni az Elantra N teljesítményét. Ezenkívül a köridőmérő, egy dedikált nagyteljesítményű funkcióként méri az időt, amely egy kör megtételéhez szükséges, míg az „N Track Map” valós időben rögzíti a vezető helyzetét és mozgását a pályán. Ez lehetővé teszi a vezető számára, hogy további speciális felszerelések nélkül rögzítse teljesítményét és elősegíti teljesítményük elemzését és javítását.

Koreában a Hyundai Motor a nagyteljesítményű N ügyfelei számára lehetővé teszi a „Hyundai N” alkalmazás használatát is. A Bluelink alkalmazással a felhasználók okostelefonon vagy táblagépen kényelmesen böngészhetik az Elantra N nagyteljesítményű információs és szórakoztató funkcióit. Ez a G-erő, fordulatszám, nyomatékadatokon keresztül és a köridőn alapuló elemzési funkciókkal segíti a járművezetőket abban, hogy könnyedén, szórakoztató módon fejlesszék vezetési képességeiket. A Hyundai Motor azt tervezi, hogy a Hyundai N alkalmazás funkcióit úgy bővíti, hogy azt ne csak azok az ügyfelek használhassák, akik az Elantra N-t megvették, hanem olyan ügyfelek is, akiknek már van Bluelinkkel felszerelt N autójuk.

Az új Elantra amúgy is sportos stílusára építkezve az Elantra N számos teljesítménynövelő elemet adott hozzá, amelyek tovább maximalizálják dinamikus vezetési képességét és agresszív megjelenését. Az Elantra N első burkolata a versenyző sisakjának harcra kész megjelenéséből merít inspirációt, míg a lökhárító alsó részén alacsonyan futó légterelő alacsony kiállást közvetít. Az első lökhárító alján található különleges vörös N csík az Elantra N oldalszoknyája mentén folytatódik, így a limuzinnak versenypályára kész megjelenést kölcsönöz.

A kiemelkedő, csak az N-re jellemző szárnyspoiler a hátsó diffúzorral együtt a légáramlás szabályozásában segít és támogatjaa az optimális aerodinamikai teljesítményt, tovább kiemelve az Elantra N nagyteljesítményű képességét és növelve agresszív stílusát. Ezenkívül egy fordított háromszög alakú, N fényvisszaverő és Forma-1-es versenyautókat idéző szépen zárja le az Elantra N nagyteljesítményű kialakítását.

Az N-specifikus belső tér az N-márkájú elemek alkalmazásával szépen közvetíti az N-család megjelenését, beleértve a kormánykereket, a váltót, az üléseket, az ajtókilincseket és a fémpedálokat stb. A váltófülekkel ellátott kormánykeréken a lóerőt 10 lóerővel 20 másodpercig megemelő NGS gomb (csak DCT váltóval) és két N gomb, amelyek beállítják a kívánt vezetési módot, a vezető preferenciáinak megfelelően vannak elrendezve. A vezetési üzemmódok testreszabhatóak és az egyes gombokhoz különböző kombinációk illeszthetők azért, hogy maximalizálják az Elantra N szórakoztató vezetési élményét.

Az N ülések megerősített támasztékokkal rendelkezik, így még akkor is, ha éles kanyar közben erős oldalirányú gyorsulás lép fel, szilárdan támasztja alá a felső és az alsó testet azért, hogy a vezetési tartás mindig stabil maradjon. Ezenkívül egy opcionális N emblémavilágítással felszerelt N kagylóülés az alap specifikációhoz képest 10 mm-rel alacsonyabb pozícióval rendelkezik és olyan ügyfelek számára készült, akik nagyteljesítményű vezethetőségre vágynak. Az N könnyített kagylóülés az alapmodellhez képest 50 mm-rel csökkenti az üléstámla vastagságát, tovább növelve a hátsó ülés kategóriájában legjobb tágasságát és praktikumát.

„"A Hyundai Motor nagyteljesítményű N márkája folyamatosan arra törekszik, hogy az ügyfelek számára a vezetési élvezet fokozása érdekében számos izgalmas választási lehetőséget nyújtson" – mondta Till Wartenberg, a Hyundai Motor N márkamenedzsment és motorsport részlegének vezetője. „Az Elantra N az eddigi legtisztább kifejezés ebben a küldetésben."

Forrás: Dönci Hyundai Blogja

hyundai, hatvan, márkakereskedő, ügyfél, szolgálat, 60, i10, i120, i30, i40, santa fe, tucson, i30n, budapest, heves, megye, eger, ix35, ix55, veloster, gyöngyös, jászberény, duna, akció, autószerviz, töltés, kereskedés, kia, renault, opel, toyota, vw, skoda, peugeot, citroen, honda, mazda, ford, fiat, márkaszerviz, auto, márkakereskedés, autószalon, pest, buda, palace, m3, m1, kedvezmény, flotta, szerviz, aszod, godollo, garancia, 5 év, kilométer, korlátozás, nélküli, kerület, elantra, ioniq, kona, electric, elektromos, car, hybrid, hibrid, villanyauto, benzin, dízel, diesel, lóerő, teljesítmény, új, kedvező, hitel, lízing, biztosítás, casco, kötelező, bosch, okmány, iroda, ügyintézés, márkakereskedés, autószerelő, szakember, futómű, motor, műszaki, vizsga, eredetiség, vizsgálat, klíma, javítás, beállítás, gumi, abroncs, tárolás, szerelés, diagnosztika, értékesítés, használt, autó, adás, vétel, szerződés, megrendelés, autómosás, karosszéria, autófényezés, biztosítás, ügyintézés, 2020, prémium, autóház, ev, hev, phev, kedvezmény, legjobb, ár, árengedmény, minőség, megbízható, gds, bluelink, carplay, android, navigáció, magyar, nyelv, palisade, ulsan, nosovice


Vissza a hírekre