Márkakereskedés hírek

A rali és az RM projekt gyermeke: az új Hyundai i20 N

A Hyundai Motor nemrég közzétett új videóiban bemutatják a vállalat nagyteljesítményű modelljeit, az i20 WRC és az RM19 projekt után megvillantott vadonatúj i20 N pedig nagyon sokat örökölt az előző kettő fejlesztéseiből.

A filmben az új i20 N helyett először i20 Coupe WRC jelenik meg egy hatalmas réten, amelyet vastag hó borít a svédországi Arjeplogban. A nap még nem kelt fel, amikor Thierry Neuville, a Hyundai WRC pilótája úgy meghajtja, mintha versenyen lenne. Ezután a videó az RM19-re vált, amely oldalra csúszva az út mentén felveri a hőfelhőt maga mögött. Neuville pumpálja a pedálokat és szakszerűen irányítja a legújabb Racing Midship (RM) prototípust. A kamerakép ismét vált, ezúttal a vadonatúj i20 N prototípusát látjuk, amelynek első és hátsó részét álcaponyva borítja. A néző csak részleges pillanatképeket lát az új modell részleteiről, miközben az a havas úton száguld. És itt felmerül a kérdés: az i20 N most debütál, de miért mutatják először az i20 Coupe WRC vagy az RM19 versenyautókat?

A Hyundai Motor először 2013-ban jelentette be nagyteljesítményű N márkáját, miután a vállalat megkezdte fejlesztéseit és 2012-ben megalapította a Hyundai Motorsport GmbH-t (HMSG), amivel csatlakozott a WRC mezőnyéhez. A Hyundai akkoriban indította el az RM projektjét is. Ezután a Hyundai Motor 2014-ben az i20 Coupe WRC modelljével csatlakozott a WRC versenysorozatához és még abban az évben először nyerte meg a Német-ralit. Az RM14, az RM projekt első modellje, ugyanabban az évben a Puszani Autószalonon debütált. Amikor pedig Albert Biermann a BMW M részlegének éléről csatlakozott a vállalathoz, a Hyundai elkészítette első nagyteljesítményű N sportkocsiját is.

A Hyundai első nagyteljesítményű i30 N modelljének megjelenésével az autó óriási népszerűségre tett szert az európai fogyasztók és az autómagazinok körében, a Hyundai Motor elhatározta, hogy az RM Projektet (Racing Midship) a nagyteljesítményű autók technológiájának fejlesztésére használja fel. Miután 2017-ben és 2018-ban a konstruktőri világbajnokságban megszerezte a második helyet, 2019-ben pedig világbajnok lett, a Hyundai RM projektjének fejlesztése a nemrégiben bemutatott RM19-ben folytatódott.

Ha a FIA rali-világbajnokságot, ahol a Hyundai N a megnyerte a konstruktőri világbajnokságot, tesztelési helyszínnek és az N modellek bölcsőjének tekintjük, az RM projekt technológiai hídnak tekinthető az N modellek és a nagyteljesítményű laboratórium, a motorsport között. Az i30 N-től az új, nyolcfokozatú DCT váltóval felszerelt Veloster N modellig bezárólag úgy tűnik, hogy a Hyundai elég lendületesen bővíti nagyteljesítményű N modellsorozatát.

A WRC jó alkalmat jelent arra, hogy kikísérletezzék és teszteljék az autógyártó birtokában lévő új technológiákat. A WRC abban különbözik a többi motorsport közül, hogy a szabályozás előírja, hogy a raliautókat amennyire csak lehetséges, a szériamodellekhez hasonlóan kell kialakítani, beleértve a méretet, a felépítést és a padlóváz geometriáját. A résztvevők drága, különleges anyagokat sem használhatnak. Ezen iránymutatások és előírások betartása mentén a Hyundai kifejlesztette az i20-kupéjának WRC változatát. Ezen előírásoknak köszönhetően az autógyártók a WRC versenyzés során kifejlesztett technológiákat felhasználják a sorozatgyártású autók fejlesztésében, és fordítva. Ez a körforgás olyan nagyteljesítményű N modellek kifejlesztéséhez vezetett, mint például az i30 N, a Veloster N és az i30 Fastback N.

Ezek a raliautók nemcsak hozzájárultak a nagyteljesítményű N modellek kialakításához, de a hagyományos modellek fejlesztésében is nagy szerepet kaptak. Az i20 az egyik ilyen példa erre. Mivel a raliautó az i20 modellre épült, ezen versenyautók fejlesztéseit az i20 kialakításához is fel lehet használni. A második és harmadik generációs modell kifejlesztésekor az i20 és a WRC modell egyaránt jobb teljesítményt mutattak, ami a 2019-es konstruktőri világbajnokság elnyerésében csúcsosodott ki.

Az RM Projekt Kutatási-Fejlesztési erőfeszítései széles skálát ölelnek fel, beleértve az erőátvitelt, az alvázat, a karosszériát, a felfüggesztést és aerodinamikát, vagyis mindazt, ami a nagyteljesítményű járművek építéséhez szükséges. A fejlesztés alatt álló technológiát akkor valós közúti teszteknek vetették alá. Mivel az RM név – a Racing Midship – sugallja, a hangsúly elsősorban a nagyteljesítményű hátsókerék-meghajtású autók fejlesztésére összpontosult. A középre helyezett erőforrás a nehéz szerkezetet az autó közepére helyezi, így ez a kialakítás előnyös a súlyeloszlásra és a karosszéria merevségére nézve is. Emiatt számos sportautó hagyományosan ezt a középmotoros kialakítást használta.

Ettől a ponttól kezdve a RM Projektben összesen négy tanulmányautót vonultatott fel, az RM14-től egészen az RM19-ig. Az RM14 középmotorjának felépítése egy igazi sportautóra hasonlított. Az RM15 elsősorban a padlóvázban hozott figyelemre méltó fejlesztéseket. Az alumíniumváz és a szénszállal erősített műanyag (CFRP) külső héja 132 kilóval csökkentette az autó súlyát. Az RM14 és az RM15 technológiai know-how-ját ezután az RM16-ban fejlesztették tovább, amely aerodinamikailag optimalizált kialakítást kapott és egy 48 voltoss elektromos feltöltővel és digitális változó kipufogórendszerrel lett felszerelve a jobb vezetési teljesítmény elérése érdekében.

A versenyautó-örökség a külső kialakításban is jól tetten érhetőek. Az RM19 összes külső panelje aerodinamikai kialakítású. Összességében az RM19 hatalmas 190 kilogrammos leszorítóerőt termel 200 km/órás tempónál. A csúcsteljesítményt 390 lóerőre, a maximális nyomatékot pedig 475 Nm-re emelték. Az RM19 egy elülső McPherson merevítőt és egy hátsó dupla lengőkaros felfüggesztést használ, amit egy három szinten állítható csillapítású hidraulikus lengéscsillapítóval kombinálták.

A Hyundai Motorsport ezen RM modellsorozaton keresztül, az RM14-től az RM19-ig tesztelte új technológiáit. Az RM tesztelésként vagy gördülő laborként szolgál az új ötletek kidolgozására és tesztelésére. A turbómotor és az erősebb aerodinamikai kialakítás, valamint a változtatható kipufogórendszer mind az RM projektből származik. Ezek a továbbfejlesztett N modellek ismét hozzájárulnak a jobb RM modellek elkészítéséhez, és a kör folyamatosan körbejár.

A motorsport számára kifejlesztett versenyautók valóban inspirációt jelentenek az N modellsorozat számára, a Hyundai nagyteljesítményű típusai így valóban alkalmasak versenypályás használatra.. Így az i20 N előzetesben sem véletlenül tűnt fel a legújabb i20 Coupe WRC és az RM19. És a film eközben azt is bizonyítja, hogy a Hyundai szenvedélyesebbé és magabiztosabbá vált a nagyteljesítményű modellek készítésében, ez pedig a WRC és az RM projekteknek köszönhető.

Forrás: Dönci Hyundai Blogja

hyundai, hatvan, márkakereskedő, ügyfél, szolgálat, 60, i10, i120, i30, i40, santa fe, tucson, i30n, budapest, heves, megye, eger, ix35, ix55, veloster, gyöngyös, jászberény, duna, akció, autószerviz, töltés, kereskedés, kia, renault, opel, toyota, vw, skoda, peugeot, citroen, honda, mazda, ford, fiat, márkaszerviz, auto, márkakereskedés, autószalon, pest, buda, palace, m3, m1, kedvezmény, flotta, szerviz, aszod, godollo, garancia, 5 év, kilométer, korlátozás, nélküli, kerület, elantra, ioniq, kona, electric, elektromos, car, hybrid, hibrid, villanyauto, benzin, dízel, diesel, lóerő, teljesítmény, új, kedvező, hitel, lízing, biztosítás, casco, kötelező, bosch, okmány, iroda, ügyintézés, márkakereskedés, autószerelő, szakember, futómű, motor, műszaki, vizsga, eredetiség, vizsgálat, klíma, javítás, beállítás, gumi, abroncs, tárolás, szerelés, diagnosztika, értékesítés, használt, autó, adás, vétel, szerződés, megrendelés, autómosás, karosszéria, autófényezés, biztosítás, ügyintézés, 2020, prémium, autóház, ev, hev, phev, kedvezmény, legjobb, ár, árengedmény, minőség, megbízható, gds, bluelink, carplay, android, navigáció, magyar, nyelv, palisade, ulsan, nosovice


Vissza a hírekre