Márkakereskedés hírek

A Nürburgringen vetkőzött a Hyundai új méregzsákja

A Kona N prototípusa után most a Hyundai sportrészlegének másik idei újdonsága, az új i20 N is nekivetkőzött, hogy a versenypályán tudása mellett alakját is megmutassa.

Nagyobb testvérét, a Hyundai i30 N modellt követve az i20 N is sokkal sportosabb és lendületesebb karaktert kap, mint a hagyományos változatok. Ugyan az autó még mindig álcázva van, a sportos kiegészítőket ezúttal alig tudták eltakarni. Ott a hatalmas hátsó tetőszárny, az első lökhárítóba új légbeömlők kerültek, öblösebb kipufogóvég és diffúzor is. A nagyobb méretű könnyűfém felnik mögött vaskosabb fékek is helyet kaptak, amik a végleges változaton valósznűleg ugyanolyan vörös féknyergeket kapnak, mint az i30 N-en.

Belül sportülésekre, vaskosabb kormánykerékre és akár a normál kivitelekben megjelent 10,25 colos digitális műszeregységre is számíthatunk, amely akár az i30 N függőlegeen álló mutatós műszereit is valósághűen imitálhatja. A középső, szintén 10,25 colos méretarányú érintőkijelzőn pedig a navigáción és a médián túl a sportos kiegészítők és beállítások is megjeleníthetőek lesznek, akárcsak az i30 N esetén.

A korábban nyilvánosságra hozott előzetes videóban a Hyundai ralipilótája, Thierry Neuville egy svédországi tó jegén együtt vezette az i20 N prototípusát az i20 WRC változatával és egy közel 400 lóerős tanulmányautóval. Sajnos az előzetesben csak néhány vágőkép erejéig látható i20 N technikai adatairól továbbra sem lehet tudni semmit, de a hangja az i30 N-hez nagyon hasonló volt. Ezek alapján az új kis méregzsák egyes feltételezések szerint akár az i30 N-ben is használt 2.0 literes turbómotort is megkaphatja, ám a 250 lóerős teljesítményt visszább vehetik. Persze az is lehet, hogy maradnak a Hyundai 1.6-os T-GDI motorjánál, amit 200 lóerő feletti teljesítményre piszkálnak fel.

Ami viszont biztos, hogy a motor az összes i20 N első kerekeit hajtja meg és a megfelelő tapadáshoz és erőátvitelhez az elektronikus differenciálzár is elérhető lesz a típushoz. Az i20 hagyományos változatai háromhengeres benzinmotorjuk mellé opcióként lágyhibrid rendszert is kínálnak, ami a környezetvédelem jegyében akár az N változatokban is megjelenhet.

Ahhoz, hogy az új Hyundai i20 N a Ford Fiesta ST és a Volkswagen Polo GTi méltó riválisa legyen, az autónak minimum 200 lóerős teljesítményszintre és az ehhez kapcsolódó 7 másodperc alatti 0-100-as gyorsulásra és 230 km/órás végsebességre lesz szüksége. És ahogy a Hyundai N részlegének mérnökeit ismerjük, akár adaptív futóműbeállításra, fordulatszám-megtartó rendszerre és visszadurrogó kipufogóra is számítani lehet.

Az új i20 N bemutatásának időpontját még nem közölték, a Hyundai képviselői csak annyit mondtak, hamarosan érkezik. Az előrehaladott országúti és versenypályás tesztprogram alaján a Hyundai valószínűleg a következő hónapokban már bemutatja az autót, amit várhatóan a jövő év elején kezdenek forgalmazni Európában.

Forrás: Dönci Hyundai Blogja

hyundai, hatvan, márkakereskedő, ügyfél, szolgálat, 60, i10, i120, i30, i40, santa fe, tucson, i30n, budapest, heves, megye, eger, ix35, ix55, veloster, gyöngyös, jászberény, duna, akció, autószerviz, töltés, kereskedés, kia, renault, opel, toyota, vw, skoda, peugeot, citroen, honda, mazda, ford, fiat, márkaszerviz, auto, márkakereskedés, autószalon, pest, buda, palace, m3, m1, kedvezmény, flotta, szerviz, aszod, godollo, garancia, 5 év, kilométer, korlátozás, nélküli, kerület, elantra, ioniq, kona, electric, elektromos, car, hybrid, hibrid, villanyauto, benzin, dízel, diesel, lóerő, teljesítmény, új, kedvező, hitel, lízing, biztosítás, casco, kötelező, bosch, okmány, iroda, ügyintézés, márkakereskedés, autószerelő, szakember, futómű, motor, műszaki, vizsga, eredetiség, vizsgálat, klíma, javítás, beállítás, gumi, abroncs, tárolás, szerelés, diagnosztika, értékesítés, használt, autó, adás, vétel, szerződés, megrendelés, autómosás, karosszéria, autófényezés, biztosítás, ügyintézés, 2020, prémium, autóház, ev, hev, phev, kedvezmény, legjobb, ár, árengedmény, minőség, megbízható, gds, bluelink, carplay, android, navigáció, magyar, nyelv, palisade, ulsan, nosovice


Vissza a hírekre