Márkakereskedés hírek

A Hyundai üzemanyagcellás eladásaival megelőzte a Toyotát

Koreában a kormányzat programjának révén megugrottak az üzemanyagcellás autóeladások, a Hyundai Motor pedig ennek köszönhetően világviszonylatban is megelőzte japán riválisát.

A Koreai Autógyártók Szövetségének adatai szerint a Dél-Koreában értékesített üzemanyagcellás járművek száma idén októberig elérte a 3 207 darabot, ami több mint hatszorosa (622%), mint amennyit tavaly ugyanezen időszak alatt vásároltak az országban. Ez a szám messze meghaladja az Egyesült Államokban eladott 1 798, a Japánban eladott 596, és az Európai Unióban eladott 397 darab üzemanyagcellás hajtáslánccal rendelkező autók eredményeit. Ennek eredményeként Dél-Korea idén a világ legnagyobb hidrogénüzemű járműfogyasztójává vált.

Ez a fokozott kereslet segítette a Hyundai Motort ahhoz, hogy az üzemanyagcellás járművével értékesítés terén megelőzze a rivális Toyotát és a világ legnagyobb hidrogénautó-értékesítőjévé váljon. Idén január és október között a Hyundai összesen 3 666 darab Nexo modellt értékesített, 576,4 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Ugyanezen időszak alatt a Toyota 2 174, a Honda pedig 286 darab hidrogénes autót tudott eladni. A Toyotánál ez 16,8 százalékkal több, míg a Honda esetében 54 százalékkal kevesebb, mint 2018 hasonló időszakában.

Habár a Hyundai Motor még a Toyota előtt, 2013-ban kezdte meg üzemanyagcellás modelljének tömegtermelését, a koreai gyártó eddig eladások terén a japán rivális mögött kullogott. A koreai kormányzat hidrogénüzemű járműveket támogató programja korábban kisebb volumenű volt, mint a villanyautók bővítését elősegítő program, most azonban a kormány erőteljesen támogatni kezdte a Hyundai második generációs Nexo modelljének vásárlását.

A koreai kormányzat célja, hogy az ország autógyártói 2040-ig 6,2 millió darab üzemanyagcellás járművet készítsenek, amivel az ország a legnagyobb piaci részesedéssel rendelkezzen. A kiszállított üzemanyagcellás autók számát a 2019-ben elkészülő 5 467 darab után 2020-ra 10 100 darabra kívánják emelni, miközben a hidrogénhajtású buszok száma az idei 37-ről 180 darabra emelkedik.

Forrás: Dönci Hyundai Blogja



Vissza a hírekre