Márkakereskedés hírek

A Hyundai az ETCR-ben folytatná a TCR-ben elért sikereit

A Hyundai Motor a Rali-világbajnokságban, majd a Túraautó-világkupán elért sikerekre építkezve az ETCR mezőnyében folytatná, amely nemcsak a versenysportot tenné zöldebbé, de a gyártók is megmutathatnák azon új technológiáikat, amelyeket később az utcai villanyautók is megkapnak.

Az elmúlt években a Hyundai mind a FIA WTCR, mind pedig a FIA WRC versenysorozata révén fontos motorsport-szereplővé vált, az elektromos motorsport feltörekvése pedig most a vállalat villanyautók fejlesztésében elért tapasztalataira épülve lehetőséget teremt a tisztább versenyeken jövőorientált technológiák bemutatására. A Hyundai célja, hogy az elektromos versenysport területén is versenyképes szereplővé váljon, amely a tökéletes házasságot képviseli a társaság két legfontosabb alappillére között: a teljesítmény és a haladás.

A TCR kategória lehetőséget adott a Hyundai számára, hogy megmérettesse magát a motorsportban. A Hyundai az i30 N TCR versenyautójával bizonyította, hogy egy szériamodell hogyan lehet egy ütőképes versenyautó optimális alapja. Az i30 N TCR debütálása óta az élen jár a világkupa-sorozatban. A kategória versenyképessége ellenére ez a modell két egymást követő bajnoki címet nyert a FIA Túraautó-Világkupán, valamint Németországban, Oroszországban, Malajziában és Ausztráliában, illetve Európában, Ázsiában és Észak-Amerikában nemzeti és regionális bajnoki címeket is megszerzett. Az i30 N TCR már hét különféle sorozatban nyert 2020-ban világszerte.

Az utcai i30 N sportmodell alapjaira a TCR előírásoknak megfelelően felépített i30 N TCR egy 2.0 literes turbófeltöltős motorral rendelkezik, amely egy hatfokozatú szekvenciális sebességváltóhoz kapcsolódik. Az autó elsőkerék-meghajtású és 100 literes üzemanyagtartállyal rendelkezik.

„Az i30 N TCR egy kiváló, mindenre kiterjedő csomag: a kezelhetőség, a motor és az padlóváz egyensúlya – hihetetlenül erős" – mondta Gabriele Tarquini, a 2019-es FIA WTCR világbajnoka. Gabriele Tarquini számára az autó ugyanolyan fontos, mint a pilóta és a mögötte álló csapat: „Természetesen ahhoz, hogy bárhol bajnok legyen, kell egy jó pilóta és mögötte egy jó csapat, de szükség van egy gyors autóra is – és az i30 N TCR határozottan ilyen."

Egy ETCR versenyautó kifejlesztése lehetővé teszi a Hyundai Motorsport számára, hogy kiaknázza a túraautók között megszerzett tapasztalatait, amit eddig az i30 N TCR és a Veloster N TCR modellekben kamatoztattak. Az ETCR ideális lehetőség a nagyteljesítményű, sportos autók és az alternatív energiaforrások párosítására, új dimenziót adva a Hyundai motorsport stratégiájához és sikereihez.

A Veloster N ETCR a Hyundai legelső elektromos versenyautója. Az utcai Veloster N modell alapján kifejezetten a 2020-ban induló új ETCR kategóriához tervezték. A hátsókerék-hajtást középre beépített motorral kombinálja, ilyet pedig a Hyundai Motorsport először fejlesztett ki. A Williams Advanced Engineering padlóba épített 798 voltos akkumulátorának csúcsteljesítménye 500 kW, folyamatos teljesítménye 300 kW. A hátsókerék-meghajtású versenyautó kihasználja mindazt a tapasztalatot, amelyet a Hyundai Motorsport autóversenyekkel kapcsolatban megszerzett és az i20 R5, az i30 N TCR, a Veloster N TCR és az i20 Coupe WRC versenytípusokhoz hasonlóan a csapat székhelyén, a németországi Alzenauban készült.

„Nyilvánvaló, hogy hatalmas különbség van abban, hogy a villanymotor hogyan adja le teljesítményét a szokásos benzinmotorhoz képest” – mondja Augusto Farfus, a Hyundai Motorsport ETCR tesztpilótája. „A gyorsulás nagyon erőteljes – azt mondanám, hogy ez az autó egyik legjobb tulajdonsága. Még szükség van némi fejlesztésre, de a Veloster N ETCR-rel végzett tesztelés során már több nagy fejlesztést is végrehajtottunk. Az i30 N TCR volt a Hyundai Motorsport első versenyautója, ami a világ minden táján győzni tudott. Biztos vagyok benne, hogy a Veloster N ETCR - mint a Hyundai első elektromos versenyautója – ugyanolyan sikeres lehet."

Forrás: Dönci Hyundai Blogja

hyundai, hatvan, márkakereskedő, ügyfél, szolgálat, 60, i10, i120, i30, i40, santa fe, tucson, i30n, budapest, heves, megye, eger, ix35, ix55, veloster, gyöngyös, jászberény, duna, akció, autószerviz, töltés, kereskedés, kia, renault, opel, toyota, vw, skoda, peugeot, citroen, honda, mazda, ford, fiat, márkaszerviz, auto, márkakereskedés, autószalon, pest, buda, palace, m3, m1, kedvezmény, flotta, szerviz, aszod, godollo, garancia, 5 év, kilométer, korlátozás, nélküli, kerület, elantra, ioniq, kona, electric, elektromos, car, hybrid, hibrid, villanyauto, benzin, dízel, diesel, lóerő, teljesítmény, új, kedvező, hitel, lízing, biztosítás, casco, kötelező, bosch, okmány, iroda, ügyintézés, márkakereskedés, autószerelő, szakember, futómű, motor, műszaki, vizsga, eredetiség, vizsgálat, klíma, javítás, beállítás, gumi, abroncs, tárolás, szerelés, diagnosztika, értékesítés, használt, autó, adás, vétel, szerződés, megrendelés, autómosás, karosszéria, autófényezés, biztosítás, ügyintézés, 2020, prémium, autóház, ev, hev, phev, kedvezmény, legjobb, ár, árengedmény, minőség, megbízható, gds, bluelink, carplay, android, navigáció, magyar, nyelv, palisade, ulsan, nosovice


Vissza a hírekre