Márkakereskedés hírek

A Hyundai állítható fékrendszeren dolgozik

A Hyundai által fejlesztett „Flex Brake” technológia lehetővé teszi a vezetők számára, hogy egyéni igényeik szerint állítsák be a fékpedálhoz kapcsolódó fékerőt.

A Hyundai Motor és a Kia Motors egy olyan vadonatúj féktechnológiát dolgozott ki, amely lehetővé teszi, hogy a vezető egyénileg állítsa a fékpedál fékezőerejét. Az autógyártó szerint a „Flex Brake” rendszer az első ilyen jellegű technológia a világon, amely fokozza a fékpedál érzékenységét és a féktávolságot csökkentve növeli a biztonságot is.

A két autógyártó vállalat még 2012-ben kezdte meg következő generációs fékrendszereinek kutatását, amivel 2016-ra készültek el. Az új technológia kereskedelmi forgalmazásához szükséges teszteléseket és egyéb munkálatokat az idei év elején fejezték be.

A Flex Brake rendszer háromféle üzemmódot kínál – Lágy, Komfort és Sport. Mindhárom mód eltérő fékezőerőt és féktávolságot jelent. A Komfort üzemmód hasonlít leginkább arra a beállításra, ami a hagyományos fékekre jellemző. A Lágy beállítás esetén a pedál relatív kényelmesebben és könnyebben használható, míg a Sport módban a reakcióidő gyorsabb és ezzel sportosabb lesz.

Amikor a vezető egy fék üzemmódot kiválaszt, azzal együtt az autó vezetési üzemmódját is kiválasztja és azzal a vezetési élmény tovább fokozható. Például ha a vezető Sport módba állítja a féket és miközben a Sport vezetési módot is aktiválta, az üzemmód agilis gyorsulása a gyors és erős fékmóddal párosul és ezzel nagyobb tempónál nő a biztonság is. Vagyis a korábbiaknál jóval hamarabb lehet megállni azzal, hogy csökken a fékpedálra lépés és a kíván fékerőhatás elérése között eltelt idő. Ezzel pedig csökken a fékpedál nem hatékony használata miatt bekövetkező balesetek kockázata is.

A Hyundai és a Kia a következő generációs modelljeinél kívánja bevezetni a Felx Brake rendszerét, az első autó mégis a Genesis GV80 lesz, amely megkapja ezt az új technológiát. A vállalat pedig azt is bejelentette, hogy megkezdték a Flex Brake rendszer második generációjának fejlesztését.

Forrás: Dönci Hyundai Blogja



Vissza a hírekre