Márkakereskedés hírek

A Hyundai a V2X technológia fejlesztésével bővíti energiamegoldásait

A Hyundai Motor a Vehicle-to-Everything (V2X) technológia fejlesztésével bővíti energetikai megoldásainak kínálatát, amely a megújuló energiát és az akkumulátoros elektromos járműveket tovább integrálja a társadalomba.

Az egyik ilyen technológia az Járműből a Hálózatba (Vehicle-to-Grid – V2G) nevet viseli. Ez a technológia lehetővé teszi, hogy a villanyautók akkumulátoraiban már tárolt energiát egy elektromos hálózathoz juttassák el. A hálózat stabilizálása mellett az elektromos járművekben tárolt energia táplálja a hálózatot azért, hogy csúcsidőszakban és vészhelyzetekben segítse az energiaigény kezelését. A Hyundai jelenleg két V2X kísérleti projektet futtat Hollandiában és Németországban, ahol a módosított IONIQ 5 modellek flottája testreszabott V2G-képes szoftverrel vannak felszerelve.

Az energiakörnyezet drasztikusan megváltozik a villanyautók hálózatba integrálása miatt. Nemcsak a villanyautók tulajdonosainak lesz lehetőségük arra, hogy aktívan hozzájáruljanak helyi hálózatuk stabilizálásához, hanem a V2G is erősen hozzájárul a stabilizált megújuló energiaellátáshoz. A hálózat közvetlenül osztja el a nap- vagy szélenergiából származó megújuló energiát a felhasználók között. A V2G alkalmazásával a megújuló energia villanyautókban tárolható és visszacsatolható a hálózatba, amikor az nem állítható elő, például csúcsidőben, éjszaka vagy amikor nincs szél. Mivel a V2G-technológiák nemcsak a villanyautó tulajdonosok, hanem az energiarendszeren osztozó teljes lakosság számára is előnyös, ez a kezdeményezés összhangban van a Hyundai „Haladás az Emberiségért” víziójával.

A V2G támogatásához a villanyautókat fel kell szerelni a megfelelő hardverrel, beleértve a kétirányú beépített töltőt, amely lehetővé teszi az energia áramlását az akkumulátorcsomagba és vissza, valamint a megfelelő szoftvert, amely szabályozza ezt a kisülést. Ez a kétirányú energiaátvitel elősegíti az aktívabb villamosenergia-fogyasztást, mivel a villanyautók a személyszállításon kívüli más célt is szolgálhatnak. Mivel az akkumulátor kapacitásának csak egy bizonyos százaléka kerül felhasználásra vezetési célokra, a fennmaradó tárolt energia visszatáplálható a hálózatba, hogy a helyi energiaelosztó szolgáltatók azt felhasználhassák.

Ahogy az országok változatosabbá teszik energiamixüket, hogy még több megújuló energiaforrást használjanak fel, a V2G technológia segít csökkenteni az éghajlatváltozás hatását. Ahelyett, hogy a tartalék erőművekre támaszkodnánk, amelyek nagyobb légszennyezést termelnek, a hálózat a nap- vagy szélenergiával előállított, villanyautók akkumulátorcsomagjaiban tárolt energiától is függhet. Az energia helyi tárolásának és megosztásának kényelmes és költséghatékony módjaként a V2G számos előnnyel jár a villanyautó-tulajdonosok, a hálózat és a környezet számára.

Ha a V2G technológia kiegyensúlyozza a hálózatot, az mindenki előnyére válik. A csúcsidőszakokban, amikor nagy mennyiségű energiát hívnak le a hálózatból, a villanyautók visszatjuttatják az energiát a helyi infrastruktúrába és segíthetik a kereslet kiegyenlítését. A tulajdonosok ezután alacsonyabb költséggel tölthetik fel autóikat csúcsidőn kívül. A jelenleg vizsgálat alatt álló üzleti modellek szerint a felhasználók villanyautóikból energiát juttathatnak a hálózatba. Mivel a hálózati szolgáltatásokat hatékonyabban használják fel, a V2G a villamosenergia-rendszerek üzemeltetése során megtakarításokat eredményez, amelyet aztán továbbadnak a felhasználónak. Ezen túlmenően az egész rendszer gazdasági előnyökhöz juthat ezekből a csökkentett energiarendszeri költségekből, mivel a V2G a tőke- és működési költségeket ellensúlyozza.

A V2G technológia bevezetése az energiarendszer dekarbonizációját is felgyorsítja. A megújuló energiaforrásokból, például nap- vagy szélenergiából előállított villamos energia elektromos járművekben tárolható. Ez összességében csökkenti az energiarendszer széndioxid-kibocsátásának mértékét, mivel csökkenti a fosszilis tüzelőanyagoktól való függőséget.

A villanyautók azonban nem csak arra jók, hogy az energiát a hálózatba juttassák; házak és épületek áramellátására is képesek. A V2X az a gyűjtőfogalom, amely a villanyautók többletértékének leírására szolgál a használaton kívüli időszakokban, beleértve a V2G-t és más használati eseteket is. Egy zárt elektromos ökoszisztémában, a hálózattól elkülönülten, a villanyautó képes egy otthont ellátni árammal, hogy ne csak a háztartás energiaszámláját, hanem a helyi hálózat iránti igényét is csökkentse. Ez a konkrét eset a Járműből Haza (V2H) néven ismert. A Járműből Épületbe (V2B) esetében a villanyautókban tárolt energia egy épület, például egy irodaház energiaellátására is felhasználható.

A 2021-es IAA Mobility kiállításon a Hyundai bejelentette elkötelezettségét amellett, hogy 2045-ig termékeiben és globális működésében széndioxid-semlegességet érjen el. 2035-re a vállalat célja, hogy egy teljesen zéró kibocsátású járműparkkal rendelkezzen Európában. A vállalat stratégiájának egyik pillére a tisztább energetikai megoldások és technológiák, köztük a V2G fejlesztése is. Jelenleg a Hyundai két V2X kísérleti projektet folytat különböző iparág érdekelt feleivel: Hollandiában és Németországban. A kísérleti projektek két felhasználási esetet ölelnek fel: V2G és V2H.

A Hyundai V2G technológiáját a holland We Drive Solar mobilszolgáltatóval fogja alkalmazni. Ez az együttműködés lehetővé teszi, hogy Utrecht városa a világ első kétirányú városává váljon. A projekt révén a We Drive Solar először egy 25 darab IONIQ 5 modellből álló villanyautóflottát biztosít egy autómegosztási rendszerben, amely az új építésű lakások lakóit szolgálja majd ki. A projekt következő lépése a V2G technológia engedélyezése lesz. Ezt a technológiát a We Drive Solar által kifejlesztett nyilvános töltési megoldással együtt tesztelik.

A németországi V2H kísérleti projektet a CRADLE Berlin, a Hyundai Motor vállalati és nyitott innovációs üzletága hajtja végre. Az utrechti kísérleti projekthez hasonlóan ez is egy dedikált IONIQ 5 flottát foglal magában. Ezek a prototípusok ugyanazzal a kétirányú beépített töltővel vannak felszerelve, mint amit az IONIQ 5 sorozatgyártású járművekben találunk. A prototípus modellekbe azonban a V2G technológia lehetővé tétele érdekében egyedi szoftvert telepítettek. Egy zárt otthoni energiarendszeren belül tesztelik, képesek-e energiát megosztani az otthonokkal.

Az E-GMP, a Hyundai Motor Group első dedikált villanyautó platformja már rendelkezik a Járműből Töltés (V2L) technológiával, amely lehetővé teszi a kétirányú töltést. Ezt a kétirányú fedélzeti töltőt úgy tervezték, hogy a jövőben a V2L és a V2G technológiákat is támogassa. A V2L és a V2G hasonló műszaki elvekkel rendelkezik a kétirányú energiaátvitelt illetően; azonban a technológiák különböző szoftvereket használnak.

Mivel a V2G-nek energiával kell ellátnia a hálózatot, először meg kell határozni egy kommunikációs protokollt a villanyautó és a hálózat között. A Hyundainál jelenleg folynak a V2G fejlesztési projektek és a vállalat azt tervezi, hogy a közeljövőben egy V2G technológiára képes elektromos járművet is bemutat.

Forrás: Dönci Hyundai Blogja

hyundai, hatvan, márkakereskedő, ügyfél, szolgálat, 60, i10, i120, i30, i40, santa fe, tucson, i30n, budapest, heves, megye, eger, ix35, ix55, veloster, gyöngyös, jászberény, duna, akció, autószerviz, töltés, kereskedés, kia, renault, opel, toyota, vw, skoda, peugeot, citroen, honda, mazda, ford, fiat, márkaszerviz, auto, márkakereskedés, autószalon, pest, buda, palace, m3, m1, kedvezmény, flotta, szerviz, aszod, godollo, garancia, 5 év, kilométer, korlátozás, nélküli, kerület, elantra, ioniq, kona, electric, elektromos, car, hybrid, hibrid, villanyauto, benzin, dízel, diesel, lóerő, teljesítmény, új, kedvező, hitel, lízing, biztosítás, casco, kötelező, bosch, okmány, iroda, ügyintézés, márkakereskedés, autószerelő, szakember, futómű, motor, műszaki, vizsga, eredetiség, vizsgálat, klíma, javítás, beállítás, gumi, abroncs, tárolás, szerelés, diagnosztika, értékesítés, használt, autó, adás, vétel, szerződés, megrendelés, autómosás, karosszéria, autófényezés, biztosítás, ügyintézés, 2020, prémium, autóház, ev, hev, phev, kedvezmény, legjobb, ár, árengedmény, minőség, megbízható, gds, bluelink, carplay, android, navigáció, magyar, nyelv, palisade, ulsan, nosovice


Vissza a hírekre