Márkakereskedés hírek

A Hyundai a negyedik legnagyobb villanyautó-gyártó

A Hyundai csoport idén tovább tudta növelni piaci részesedését az elektromos járművek piacán, ahol a tavalyi ötödik hely után az első negyedéves adatok szerint már a negyedik legnagyobb EV gyártó.

A Hyundai Motor és a Kia Motors nagyvolumenű beruházásokat tervez járművei villamosítása érdekében. 2019 végén a Hyundai Motor a befektetőknek bemutatta a „2025 Stratégia” elnevezésű programját, amelynek keretében a következő hat év során teljes befektetéseinek hatodát a villamosításra kívánja fordítani, 2025-ben pedig a harmadik legnagyobb EV gyártóként már 560 ezer villanyautót szeretne értékesíteni. A Kia Motors „Plan S” programja keretében ugyanebben az időszakban 11 új villanyautóval 12,3 százalékos részesedést szeretne elérni a villanyautók szegmensében.

A globális villanyautók piacán ugyanakkor a Hyundai és a Kia máris figyelemreméltó eredményeket ért el. Amíg az eladási rangsorban 2014-ben még csak a 15. helyen álltak, öt évvel később, 2019-re már az 5. helyen foglalták el. Az idei év első negyedének adatai alapján a koreai autógyártó csoport már 24 116 darab villanyautót tudott eladni, amivel a Tesla, a Renault/Nissan és a Volkswagen csoport mögött a negyedik helyet foglalják el.

A Hyundai és a Kia elektromos modelljei a Tesla kivételével különösen a hatótáv tekintetében már ma is az élbolyhoz tartoznak. Az amerikai Hybrid Cars autós magazin 2019-es hatótávtesztjében a Tesla modelljei az első három helyet szerezték meg, míg utánuk a Hyundai Kona és a Kia Soul és e-Niro modelljei következtek. A Chevrolet Bolt és a Nissan Leaf csak a Hyundai csoport autói után végeztek a felmérésben.

Továbblépve a Hyundai és a Kia 2021 januárjától kezdődően az új, e-GMP padlólemezre épülő vadonatúj villanyautókat terveznek bemutatni. A belsőégésű motorral szerelt járművek padlólemezei ugyanis villanyautók készítéséhez nem elég hatékonyak, különösen a helykihasználás és a gazdaságos működés tekintetében. Ezért a Hyundai kifejlesztette az új, kizárólag villanyautók részére készített padlóvázát, amellyel a gyártó szerint konkurenseinél is fejlettebb technológiát sikerült megalkotniuk.

Forrás: Dönci Hyundai Blogja

hyundai, hatvan, márkakereskedő, ügyfél, szolgálat, 60, i10, i120, i30, i40, santa fe, tucson, i30n, budapest, heves, megye, eger, ix35, ix55, veloster, gyöngyös, jászberény, duna, akció, autószerviz, töltés, kereskedés, kia, renault, opel, toyota, vw, skoda, peugeot, citroen, honda, mazda, ford, fiat, márkaszerviz, auto, márkakereskedés, autószalon, pest, buda, palace, m3, m1, kedvezmény, flotta, szerviz, aszod, godollo, garancia, 5 év, kilométer, korlátozás, nélküli, kerület, elantra, ioniq, kona, electric, elektromos, car, hybrid, hibrid, villanyauto, benzin, dízel, diesel, lóerő, teljesítmény, új, kedvező, hitel, lízing, biztosítás, casco, kötelező, bosch, okmány, iroda, ügyintézés, márkakereskedés, autószerelő, szakember, futómű, motor, műszaki, vizsga, eredetiség, vizsgálat, klíma, javítás, beállítás, gumi, abroncs, tárolás, szerelés, diagnosztika, értékesítés, használt, autó, adás, vétel, szerződés, megrendelés, autómosás, karosszéria, autófényezés, biztosítás, ügyintézés, 2020, prémium, autóház, ev, hev, phev, kedvezmény, legjobb, ár, árengedmény, minőség, megbízható, gds, bluelink, carplay, android, navigáció, magyar, nyelv, palisade, ulsan, nosovice


Vissza a hírekre

A Hyundai a negyedik legnagyobb villanyautó-gyártó

A Hyundai Motor Group tavalyi eredményeivel a globális villanyautó-piac negyedik legnagyobb szereplője lett, miután 60 százalékos növekedésükkel túlszárnyalták a teljes villanyautó-piac 45 százalékos bővülését.

A Koreai Autógyártók Szövetségének (KAMA) nyilvánosságra hozott adatai szerint az egy évvel korábbi 2.034 886 darabnál tavaly, 2020-ban 44,6 százalékkal több, összesen 2 943 172 db elektromos jármű kelt el a világpiacon. Ebből 34,7 százalékkal több, 2,02 millió darab volt tisztán elektromos, 73,6 százalékkal több, összesen 910 ezer darab volt plug-in hibrid, míg az üzemanyagcellás járművekből 9,3 százalékkal több, 8 200 darab fogyott. Ezzel a tavaly értékesített 80,9 millió darab jármű 3,6 százaléka volt villamosított, ami 1,4 százalékpontos növekedést jelent.

A Tesla a tavalyi 304 ezer darab után tavalyi 442 ezer darabos eladási eredményével továbbra is az első helyet foglalja el, míg a második helyen a Volkswagen csoport végzett, amely főként a VW ID.3, az Audi e-tron és a Porsche Taycan piacra dobásával a korábbi 123 ezer darabos eredményét megtriplázva 381 ezer darab eladásával zárta az évet. A General Motors leginkább a kínai piacon bemutatott Hongguang Mini modelljének erős keresletére támaszkodva 134 százalékos bővüléssel 222 ezer villanyautóval került a harmadik helyre, míg 198 ezer darabos eredményével a Hyundai Motor Group 59,9 százalékkal több elektromos autójával három helyet ugrott előre a lista negyedik helyére.

A teljes növekedést leginkább az európai és kínai piacok kereslete tüzelte: Európában több mint kétszer annyi, 1,29 millió darab kelt el, mint egy évvel korábban, ami a globális eladások 43,9 százalékát tette ki. Kína egyetlen országként a legnagyobb piac, ahol összesen 1,2 millió elektromos jármű kelt el 2020 során. Az Amerikai Egyesült Államok a világ harmadik legnagyobb elektromosjármű-piacaként 324 882 db villamosított járművet értékesített, míg Dél-Korea 61 ezer darabos eredményével a kilencedik helyen zárta a tavalyi évet.

Németország, Franciaország és Olaszország a környezetbarát járművek vásárlását célzó nagyvonalú, 1 000 és 4 000 euró közötti kormányzati támogatási programoknak köszönhetően három számjegyű eladási növekedést regisztrálhattak. Modellek tekintetében 16,6 százalékos arányával a Tesla Model 3 volt a legnépszerűbb villanyautó tavaly, míg a második helyen lévő Hongguang Mini a piac 6 százalékát mondhatja magáénak. A Renault Zoe lett a harmadik, míg a Tesla Model Y a negyedik.

„A villanyautók piaca 2020-ban a koronavírus-járvány árnyékában az állami támogatásokra és más ösztönzőkre támaszkodott. A villamosított járművek versenyképességének fokozása érdekében különböző ösztönzőkre, pl. nagyobb támogatási összegekre vagy még több töltőállomásra van szükség” – monda Marn-ki Jeong, a KAMA elnöke.

Forrás: Dönci Hyundai Blogja

hyundai, hatvan, márkakereskedő, ügyfél, szolgálat, 60, i10, i120, i30, i40, santa fe, tucson, i30n, budapest, heves, megye, eger, ix35, ix55, veloster, gyöngyös, jászberény, duna, akció, autószerviz, töltés, kereskedés, kia, renault, opel, toyota, vw, skoda, peugeot, citroen, honda, mazda, ford, fiat, márkaszerviz, auto, márkakereskedés, autószalon, pest, buda, palace, m3, m1, kedvezmény, flotta, szerviz, aszod, godollo, garancia, 5 év, kilométer, korlátozás, nélküli, kerület, elantra, ioniq, kona, electric, elektromos, car, hybrid, hibrid, villanyauto, benzin, dízel, diesel, lóerő, teljesítmény, új, kedvező, hitel, lízing, biztosítás, casco, kötelező, bosch, okmány, iroda, ügyintézés, márkakereskedés, autószerelő, szakember, futómű, motor, műszaki, vizsga, eredetiség, vizsgálat, klíma, javítás, beállítás, gumi, abroncs, tárolás, szerelés, diagnosztika, értékesítés, használt, autó, adás, vétel, szerződés, megrendelés, autómosás, karosszéria, autófényezés, biztosítás, ügyintézés, 2020, prémium, autóház, ev, hev, phev, kedvezmény, legjobb, ár, árengedmény, minőség, megbízható, gds, bluelink, carplay, android, navigáció, magyar, nyelv, palisade, ulsan, nosovice


Vissza a hírekre