Márkakereskedés hírek

A Hyundai a negyedik helyen Európában

A Hyundai Motor és a Kia Motors piaci részesedését tekintve a negyedik helyen áll Európában, amivel más ázsiai autógyártókat, köztük a japán Toyotát is megelőzte.

Az Európai Autógyártók Szövetségének legfrissebb adatai szerint szeptemberben a Hyundai Motor Group 8 százalékos piaci részesedést ért el az Európai Unió 28 tagországában. Ez az egyik legmagasabb érték, amit a dél-koreai autógyártó csoport elért azóta, hogy tavaly szeptemberben piaci részesedésük elérte a 8,6 százalékos csúcsát.

Az európai autópiacot szeptemberben 20 százalékkal a Volkswagen csoport vezette, míg a második helyen 16,5 százalékkal a PSA csoport, harmadik helyen 9,7 százalékkal a Renault csoport szerepelt. Eközben a negyedik helyen végzett Hyundai csoport nemcsak a 7,9 százalékos eredményt elért BMW és Daimler csoportokat előzte meg, de túlszárnyalta az 5,6 százalékos részesedéssel rendelkező Toyotát is.

A Hyundai Motor Group képviselője szerint a részesedés növekedése elsősorban a Hyundai Kona hibridváltozatának augusztusi bevezetésének és a kisebb crossoverek, mint a Hyundai Tucson és a Kia Sportage növekvő népszerűségének volt köszönhető. Szeptemberig a Hyundai és a Kia együttesen 798 070 autót értékesített Európában, ami 0,7 százalékkal több, mint egy évvel korábban, miközben éves piaci arányuk a tavalyi 6,6-ról 6,8 százalékra emelkedett.

A Hyundai Motor Group a havi adatok alapján idén mindig a negyedik vagy az ötödik helyen állt. Szeptemberben a Hyundai 50 601, míg a Kia 49 410 darab járművet adott el Európában, vagyis havi szinten 100 011 autót tudtak értékesíteni, ami 6,7 százalékkal több, mint 2018 szeptemberében.

Forrás: Dönci Hyundai Blogja



Vissza a hírekre