Márkakereskedés hírek

A Hyundai 2024-ben kezdi önvezető autóinak gyártását

A Hyundai Motor azt tervezi, hogy 2024-ben megkezdi önvezető autóinak sorozatgyártását, vagyis nagyjából akkor, amikor a Mercedes, a BMW és más globális konkurensek is bevezetik saját autonóm technológiájukat.

A Hyundai tervei szerint olyan kifinomult autonóm önvezető technológiát fog piacra dobni, amely a jelenlegi mélyreható tanulási technológián alapulva nemcsak egyszerűbb feladatokra képes, hanem bármilyen elképzelhető feladatot el tud látni. A Hyundai Motor Group autonóm vezetéstechnológiai központjának igazgatója, Woong-jun Jang a K-City autonóm tesztvárosban 14. alkalommal megrendezett Jövő Járműtechnológiai Versenyen beszélt erről a résztvevő főiskolai hallgatóknak.

„Az önvezető technológia összetettsége miatt a globális infótechnológiai vállalatok és az autógyártók elhalasztják saját önvezető autóik szériagyártásának időpontját” – mondta Jang. „A Hyundai Motor szintén arra készül, hogy 2024-ben olyan a szériagyártású autót mutasson be, amely képes magát vezetni.”

Egy Hyundai által fejlesztés alatt álló autonóm autó egy olyan összekapcsolt autonóm jármű, amely képes bármivel kapcsolatot létesíteni (vehicle-to everything – V2X). A V2X kommunikáció révén számos típusú információ érkezhet az autókba. „Már elértük a 3-as szintű önvezetést” – mondta Jang. „Most a fejlett vezetéstámogató (ADAS) rendszerek fejlesztésére fogunk koncentrálni, mivel elég időnk van, mielőtt a 4-es és 5-ös szintű autonóm járműveket bemutatnánk.”

A Hyundai Motor azt tervezi, hogy a fejlett vezetéstámogató rendszerek (ADAS) második generációját az idei év második felétől építi be új autóiba. A második generációs ADAS rendszerek azzal növelik tovább a vezetés biztonságát, hogy automatikus sávváltásra is képesek, valamint segítik a vezetőt akkor, amikor a szomszéd sávban lévő nagyobb járművek (teherautók, buszok és más haszonjárművek) mozgásukkal veszélyeztetik az autót.

A Hyundai Motor különös tekintettel három olyan fontos kérdésre koncentrál az autonóm járművek fejlesztése során, mint a technikai érettség, a sorozatgyártás és az anyagköltség. „Sokat fejlődtünk a technológiai érettség és a sorozatgyártás területén, de még hosszú az út az anyagköltségek csökkentése felé” – teszi hozzá Jang. „Ennek megvalósítását a technológiai fejlesztést és a sorozatgyártást amerikai és európai partnervállalatok segítségével igyekszünk kivitelezni.”

Forrás: Dönci Hyundai Blogja



Vissza a hírekre