Hírek
Újabb nyertes negyedév: a Hyundai Motor Europe közzétette a 2022 első három negyedévére vonatkozó értékesítési adatait
- A Hyundai Motor 2022 első három negyedévében az európai újautó-piac 4,8 százalékát tudhatta magáénak, 0,6 százalékponttal többet, mint az előző év ugyanezen időszakában
- A vállalat 395 649 darab gépkocsit értékesített az EU és az EFTA országaiban, valamint az Egyesült Királyságban, ami 3,2 százalékkal haladja meg az előző év azonos időszakában mutatott eredményt
- A Hyundai európai összeladásainak 16 százalékát tették ki a zéró emissziójú járművek

Az egész autóipart sújtó nehézségekkel dacolva a Hyundai Motor Europe erőteljes eredményekkel zárta 2022 harmadik negyedévét, derül ki az európai autógyártók szövetségének (ACEA) legfrissebb adataiból.
A Hyundai 2022 januárja és szeptembere között összesen 395 649 darab gépkocsit értékesített az EU és az EFTA országaiban, valamint az Egyesült Királyságban, ami 3,2 százalékkal haladja meg az előző év azonos időszakában mutatott eredményt, és túlszárnyalja a piac átlagos teljesítményét.
2022 első kilenc hónapja során a vállalat 4,8 százalékos piaci részesedésre tett szert, ami 0,6 százalékponttal haladja meg a tavaly ilyenkori értéket. Ezzel a Hyundai egyike azon kevés autógyártóknak, amelyek 2022 során egyenletes növekedést mutattak.
A Hyundai tartja vezető pozícióját a tömeggyártók mezőnyében. Ami a tisztán elektromos járművek eladásait illeti, a Hyundai 64 192 darab zéró károsanyag-kibocsátású autót adott el az időszakban, ami az összeladások 16 százalékát tette ki. Továbbra is a KONA Electric a Hyundai legkeresettebb villanyautója: ebből január óta 30 981 darab talált gazdára. A típus 2020 óta készül a Cseh Köztársaságban, a Hyundai HMMC gyártóüzemében.

A villamosítás kiterjesztése
A vállalat várakozásai szerint jövőre tovább nő majd zéró károsanyag-kibocsátású modelleinek részaránya. Az idei az IONIQ 5 forgalmazásának első teljes éve. A tisztán elektromos középkategóriás szabadidőjármű, amely 2022 első három negyedévében 28 014 példányban talált gazdára, számos rangos elismerésben részesült, többek között elnyerte a 2022-es Világ Év Autója díjat. A Hyundai a közelmúltban mutatta be az IONIQ 6 elektromos Streamliner modellt, amelynek európai forgalmazásra szánt példányai még az év vége előtt gyártásba kerülnek.
Noha a Hyundai már eddig is jelentős előrelépést ért el a villamosított mobilitás terén, a vállalat folytatja innovációs tevékenységeit ezen a területen. A Hyundai N, a vállalat nagyteljesítményű almárkája a közelmúltban mutatta be RN22e és N Vision 74 technológiai tanulmányautóit. Ezek a „négykerekű laboratóriumok” a jövőben bemutatandó, zéró károsanyag-kibocsátású technológiák folytonos fejlesztéséhez szolgálnak alapul.
„Ezek az eredmények is rávilágítanak, milyen sikereket ért el a Hyundai széles modellportfoliója Európában, különösen az egész iparágat sújtó nehézségek fényében.” – mondta Michael Cole, a Hyundai Motor Europe elnök-vezérigazgatója. „Az IONIQ 6 bemutatásával tovább növeltük előnyöket a mobilitás villamosítása terén. Elektromos Streamliner modellünk nem csak sokszínűbbé teszi termékkínálatunkat, de új ügyfélkörök számára teszi izgalmassá a márkát. Habár a Hyundai sem vonhatja ki magát az iparágat irányító trendek hatása alól, mindent megteszünk annak érdekében, hogy megőrizzük a zéró károsanyag-kibocsátású mobilitásra történő átállás terén elért vezető pozíciónkat.”
Rekord mértékű részesedés az európai piacokon
Az EU és az EFTA országaiban, valamint az Egyesült Királyságban elért 4,8 százalékos piaci részesedésen túl 2022. első kilenc hónapját tekintve a Hyundai jelentős mértékű növekedést könyvelhetett el Spanyolországban és az Egyesült Királyságban.
A spanyol piacon 14 százalékkal növelte eladásait a márka 2021 első három negyedévéhez viszonyítva. Ugyanitt minden korábbinál magasabb, 7,5 százalékos piaci részesedést ért el a Hyundai, ami 1,4 százalékponttal haladja meg a 2021 azonos időszakában regisztrált értéknél.
Az Egyesült Királyságban is csúcsot döntött a Hyundai: az 5,3 százalékos piaci részesedés 1,3 százalékponttal szárnyalja túl a tavalyi ilyenkorit. A márka 2022 januárja és szeptembere között 21 százalékkal több autót adott el a szigetországban, mint egy évvel korábban.
Ami a németországi eredményeket illeti, 4 százalékkal nőttek a Hyundai eladásai 2021 első kilenc hónapjához képest. Itt 4,1 százalék a márka piaci részesedése; ez az érték az elmúlt hat hónap során ötször lépte át a 4 százalékot.
A Hyundai franciaországi piaci részesedése 3,2 százalékra emelkedett 2022 első három negyedéve során, ami 0,5 százalékpontos erősödést jelent a tavalyi évhez képest. Az eladások ugyanebben az időszakban 1%-kal emelkedtek.
Európában, Európának készült
A Hyundai európai sikere a vállalat ügyfélközpontú fejlesztési és gyártási szemléletének tudható be. A Hyundai járművek több mint 70 százaléka Európában, Európának készül a vállalat törökországi (HAOS) és csehországi (HMMC) gyártóüzemeiben.
A HMMC a közelmúltban számos fejlesztésen esett át, így ma Európa egyik legmodernebb autóipari gyártóüzemének számít. Az idei év eleje óta az üzem a Hyundai globális gyártóhálózatának első tagjaként 100%-ban megújuló energiákból fedezi elektromosenergia-szükségletét. A HMMC évente 350 ezer autót állít elő, amelyeket a Hyundai teljes hajtáslánc-választékának jóformán összes elemével szerelnek, beleértve a csekély vagy zéró károsanyag-kibocsátású modelleket is.
Az ACEA
Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) az európai kontinensen tevékenykedő tizenhat legnagyobb személygépkocsi-, haszonjármű-, teherjármű- és buszgyártó vállalatot képviseli. Az ACEA a hasonló érdekeltségű iparági szervezeteken kívül a legkülönfélébb intézményi, kutatási és civil partnerekkel működik együtt.
Jogi nyilatkozat: CO2- és károsanyag-kibocsátási információk
- Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai KONA Electric 39,2 kWh: 14,3 kWh/100 km; Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás: 0 g/km (WLTP)
- Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai KONA Electric 64 kWh: 14,7 kWh/100 km; Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás: 0 g/km (WLTP)
- Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 58 kWh, 2WD: 16,7 kWh/100 km. Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás: 0 g/km (WLTP)
- Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 58 kWh, 4WD: 18,1 kWh/100 km. Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás: 0 g/km (WLTP)
- Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 77,4 kWh (19” könnyűfém keréktárcsák), 2WD, 17,0 kWh/100 km; Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás: 0 g/km (WLTP)
- Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 77,4 kWh (20” könnyűfém keréktárcsák), 2WD: 18,0 kWh/100 km. Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás: 0 g/km (WLTP)
- Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 77,4 kWh (19” könnyűfém keréktárcsák), 4WD: 17,9 kWh/100 km. Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás: 0 g/km (WLTP)
- Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 77,4 kWh (20” könnyűfém keréktárcsák), 4WD: 19,1 kWh/100 km. Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás: 0 g/km (WLTP)
- Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 6, 53 kWh, 2WD: 13,9 kWh/100 km. Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás: 0 g/km (WLTP)
- Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 6, 77,4 kWh (18” könnyűfém keréktárcsák), 2WD, 14,3 kWh/100 km; Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás: 0 g/km (WLTP)
- Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 6, 77,4 kWh (20” könnyűfém keréktárcsák), 2WD, 16,0 kWh/100 km; Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás: 0 g/km (WLTP)
- Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 6, 77,4 kWh (18” könnyűfém keréktárcsák), 4WD, 15,1 kWh/100 km; Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás: 0 g/km (WLTP)
- Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 6, 77,4 kWh (20” könnyűfém keréktárcsák), 4WD, 16,9 kWh/100 km; Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás: 0 g/km (WLTP)